تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 مردادماه 1389  

 

اینترنت به آرامی سرعت می‌گیرد

 
 

گزارشی از آخرین وضعیت شبکه جهانی اینترنت 

 
 

خبرآنلاین، ابوالفضل کریمی - در تازه‌ترین گزارشی که با تحلیل اطلاعات عظیم ترافیک شبکه اینترنت به دست آمده، وضعیت اینترنت در سراسر جهان مشخص شد.

این اطلاعات که توسط آکامای (غول شبکه دنیا) منتشر شده، نشان می‌دهد سرعت متوسط اینترنت جهانی فقط 1.7 مگابیت بر ثانیه است و این در حالی است که آفکام متوسط سرعت اینترنت را 5.2 مگابیت بر ثانیه محاسبه کرده است.

البته بعضی از کشورها قدم‌های بلندی در رابطه با افزایش سرعت اینترنت برداشته‌اند. هم‌اکنون سریع‌ترین سرعت اینترنت در جهان متعلق به شهر ماسان در کره جنوبی است. در جدول جهانی سرعت اینترنت نیز انگلستان در میان 201 کشور جهان رتبه 27 را با سرعت متوسط 3.8 مگابیت بر ثانیه به خود اختصاص داده است.

پهنای باند گران

در آخرین گزارش آکامای که به صورت فصلی منتشر می‌شود، رتبه انگلستان از 23 به 27 سقوط کرده است.

دیوید بلسون، معاون آکامای در این باره گفت: «کشورهای دیگر سرعت اینترنت خود را افزایش داده‌اند و همین باعث پایین آمدن رتبه بعضی از کشورها شده است. در گزارش وضعیت اینترنت آکامای مشخص شد که حداکثر سرعت اینترنت در انگلستان 12 مگابیت بر ثانیه است».

حتی در کشور کره جنوبی که که بالاترین رتبه را از لحاظ سرعت اینترنت به خود اختصاص داده و دارای پهنای باند فوق سریع است، متوسط سرعت اینترنت نسبتا کم‌تر از 12 مگابیت بر ثانیه است. اما در عوض در این کشور حداکثر سرعت اینترنت به 33 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. البته اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه نیز در کره جنوبی در دسترس است، اما تامین هزینه‌های آن از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

آقای بلسون در این باره گفت: «تامین هزینه اینترنت با این پهنای باند ممکن است به چند صد دلار در ماه برسد».

آسیا پیشگام است

در این گزارش برای اولین بار سرعت رشد شبکه‌های موبایل به دلیل تقاضای روز افزون آن‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

بر طبق این گزارش، 83 شرکت از مجموع 109 فراهم‌کننده سرویس موبایل، اینترنت را با سرعت بالای 2 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند. 33 شرکت به سرعت بالای 5 مگابیت بر ثانیه رسیده و 6 شرکت نیز با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه اینترنت را به مشترکان خود ارائه می‌دهند.

اما متوسط سرعت اینترنت موبایل در جهان تفاوت بسیار زیادی دارد و از 105 کیلوبیت بر ثانیه تا 7.2 مگابیت بر ثانیه متغیر است. متوسط سرعت اینترنت موبایل در انگلستان بین 1 تا 3.7 مگابیت بر ثانیه متغیر است.

شهرهای برتر اینترنتی

آسیا در فهرست سریع‌ترین شهرهای اینترنتی جهان بسیار پیشرو است، به طوری که بیش از نیمی از شهرهای حاضر در فهرست 100 شهر برتر جهان از نظر سرعت اینترنت در ژاپن واقع شده‌اند و از ایالات متحده فقط دو شهر در این فهرست حاضرند.

تمام 20 شهر برتر جهان در این فهرست نیز یا متعلق به کره جنوبی و یا متعلق به ژاپن هستند و تنها استثنا در این میان، شهر یومی در سوئد با رتبه 18 است. از دیگر شهرهای اروپایی در فهرست 100 شهر برتر اینترنتی جهان می‌توان به بادن‌بادن در آلمان، واگنیگن در هلند و تیمی سوآرا در رومانی اشاره کرد.

در این گزارش هم‌چنین به منشا حملات اینترنت مانند فیشینگ‌ و هرزنامه هم اشاره شده است. از این نظر کشور روسیه با اختصاص دادن 12 درصد بالاترین رتبه را در اختیار دارد.

هم‌چنین در اولین فصل از سال جاری بیش از 487 میلیون نشانی آی‌پی منحصر به فرد از 233 کشور یا ناحیه به شبکه خود متصل شده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed