تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: ویکی‏ها

تاریخ ارسال: جمعه، 8 مردادماه 1389  

 

آمریکا از ویکی لیکس خواست مدارک بیشتری منتشر نکند

 
 

مقام های آمریکایی از وبسایت ویکی لیکس خواسته اند پانزده هزار سند محرمانه دیگر را که در مورد جنگ افغانستان در اختیار دارند، منتشر نکند. 

 
 

بی.بی.سی - مقام های آمریکایی از وبسایت ویکی لیکس خواسته اند پانزده هزار سند محرمانه دیگر را که در مورد جنگ افغانستان در اختیار دارند، منتشر نکند.

این اسناد غیر از هفتاد و پنج هزار سندی است که هفته گذشته از طریق سایت ویکی لیکس به رسانه ها درز کرد.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید گفته است امنیت ملی آمریکا بیش از این نباید لطمه بخورد.

اما جولیان آسانژ مدیر وبسایت ویکی لیکس گفته است فعلا این پانزده هزار سند را نگه داشته تا در باره آنها تحقیق و اطمینان حاصل کند که انتشار آنها، جان افراد را به خطر نخواهد انداخت.

وی این ادعاهای مقام های آمریکایی را که با رو کردن این اسناد، "دستش را به خون آغشته"، رد کرد.

آقای آسانژ به بی بی سی گفت دولت آمریکا هیچ مدرکی در این مورد که جان افراد بی گناه یا خبرچین ها در اثر درز این اسناد در معرض خطر قرار گرفته باشد، ارائه نکرده است.

وی وزارت دفاع آمریکا را متهم کرد که سعی دارد توجه افکار عمومی را از کشته شدن هزاران نفر در جنگ افغانستان منحرف کند.

مدیر سایت ویکی لیکس به طور مشخص به اظهارات دریاسالار مایک مولن، رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکا اشاره کرد به تندی از ویکی لیکس انتقاد کرده بود.

وی به بی بی سی گفت: "پنتاگون می گوید ما دستمان به خون آغشته است در حالی که مدرکی در این مورد موجود نیست اما ما مدارکی منتشر کرده ایم که نشان می دهد بیست هزار نفر جانشان را در افغانستان از دست داده اند."

آمریکا این اظهارات آقای آسانژ را رد کرده که از دولت این کشور خواسته بود جهت محافظت از جان افراد، در بررسی صحت این مدارک به سایت ویکی لیکس کمک کند.

انتشار اسناد محرمانه مربوط به جنگ افغانستان، انتقاد آمریکا، افغانستان و پاکستان را در پی داشت.

مقام های آمریکایی ضمن انتقاد شدید از انتشار این اسناد و غیر مسئولانه خواندن این اقدام، آن را خطری برای امنیت ملی این کشور توصیف کردند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت درز اسناد محرمانه درباره جنگ در افغانستان مایه نگرانی است اما افشاکننده اطلاعات جدیدی نیست.

دولت افغانستان افشای اطلاعات سری ارتش آمریکا در ارتباط با جنگ در افغانستان را "تکان‌دهنده" دانست.

وحید عمر، سخنگوی حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، گفت: "ما از این که رقم درشتی از اسناد به بیرون درز کرده است، تکان خوردیم. این خبر تکان دهنده بود."

دولت پاکستان هم اسناد منتشر شده درباره حمایت سازمان اطلاعات این کشور از طالبان را به شدت تکذیب کرد و اسناد درز شده را بی اساس خواند.

رئیس جمهوری پاکستان گفت ممکن است هدف از دادن این اسناد سری به رسانه ها، تضعیف روند جدید گفتگو های استراتژیک بین آمریکا و پاکستان بوده باشد.

سایت غیر دولتی ویکی لیکس هفته گذشته اسناد نظامی سری را که جزئیاتی از عملیات پنهانی جنگ در افغانستان از ژانویه ۲۰۰۴ تا دسامبر ۲۰۰۹ را افشا می کند، به روزنامه های نیویورک تایمز آمریکا، گاردین بریتانیا و مجله اشپیگل آلمان داد.

انتشار این مدارک توسط ویکی لیکس که به دلیل انتشار اسناد و مدارک حساس درباره دولت ها و سازمان های سرشناس، شهرتی جهانی پیدا کرده، تازه ترین مورد از مجموعه افشاگری هایی است که تاکنون توسط این سایت منتشر شده است.

در آوریل سال ۲۰۱۰، ویدئویی در این سایت منتشر شد که نشان می داد یکی از هلی کوپترهای آپاچی ارتش آمریکا، اقدام به کشتن ۱۲ نفر از جمله دو خبرنگار خبرگزاری رویترز در جریان حمله ای در بغداد در سال ۲۰۰۷ میلادی کرده است.

در اکتبر سال ۲۰۰۹، این سایت اقدام به انتشار فهرستی از اسامی و آدرس افرادی را کرد که به ادعای این سایت متعلق به حزب ملی بریتانیا ( بی ان پی ) بود. پس از انتشار این مدارک، حزب ملی بریتانیا این فهرست را جعلی خواند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی و در جریان انتخابات آمریکا، این سایت بخش هایی از ای میل (نامه الکترونیکی)، عکس ها و آدرس های پستی متعلق به سارا پیلین نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرد.

از جمله مدارک جنجالی دیگری که در این سایت تاکنون قرار گرفته می توان به نسخه ای از دستور العمل عملیاتی مربوط به رفتار با زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو اشاره کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed