گوگل در حال مذاکره با سازندگان بازیهای آنلاین محبوب متعدد برای ساخت سرویس شبکه اجتماعی است که بتواند با فیس بوک رقابت کند.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، گوگل با سازندگان بزرگ مذاکراتی داشته تا بازیهای آنها را در سرویس جدیدی که میسازد، عرضه کند.
این سازندگان شامل Playdom، پلی فیش الکترونیک آرتس و شرکت زینگا گیم نت ورک است که گوگل به تازگی در آن سرمایهگذاری کرده است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، مشخص نیست گوگل چه زمانی سرویس بازی جدید را عرضه میکند و این طرحها هنوز نهایی نشدهاند اما افراد آگاه از این موضوع اظهار کردهاند، بازیها بخشی از ابتکار شبکه اجتماعی گستردهتری خواهند بود که از سوی این غول اینترنتی در دست ساخت است.
اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل در مصاحبه اخیر خود از تایید ساخت یک سرویس شبکه اجتماعی دربرگیرنده بازیهای اجتماعی امتناع کرد.
حرکت گوگل به سوی بازیهای اجتماعی نمایانگر جدیدترین تلاش این شرکت برای کسب کاربران بیشتر و درآمد تبلیغاتی بالاتر است که به طور فزاینده در شبکههای اجتماعی جریان دارند.
رشد فیس بوک و تهدید بالقوه آن برای گوگل یکی از جذابترین موضوعات مورد بحث از سوی مدیران فنآوری و سرمایهگذاران است. بسیاری از کاربران اکنون برای یافتن محتوا و محصولات جدید که بتوانند خریداری کنند، به دوستانشان در فیس بوک متکی هستند و بیشتر محتوای تولید شده توسط این کاربران خارج از دید موتور جستوجوی گوگل میماند.
بازیهای اجتماعی کمتر از بازیهای اجرا شده در کنسولهایی مانند ایکس باکس 360 و پلیاستیشن 3 پیچیده هستند و اشخاصی که آنها را بازی میکنند با دوستانشان در شبکه اجتماعی خود به تعامل میپردازند. طراحان این بازیها نیز از طریق تبلیغات به نمایش درآمده در کنار آنها و عرضه آیتمهای مجازی به کاربران این بازیها به عنوان مثال برای کمک به مدیریت مزرعه مجازیشان، پول کسب میکنند.