تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: interview

تاریخ ارسال: دوشنبه، 4 مردادماه 1389  

 

مدیر اجتماع آنلاین به جای «سردبیر»

 
 

گفت‌وگو با کریس اندرسون سردبیر مجله وایرد 

 
 

خبرگزاری مهر - کریس اندرسون سردبیر مجله وایرد در یک گفتگوی خواندنی از آینده روزنامه های کاغذی، عنوان مدیر اجتماع آنلاین به جای سردبیر، انقلاب آی- پد در دنیای روزنامه ها، وضعیت اقتصادی رسانه‌ها در دنیای اینترنت و ... سخن گفته است.

کریس اندرسون سردبیر مجله آمریکایی Wired که به عنوان معروف ترین مجله دنیا متخصص در فناوری اطلاعات شناخته می شود مصاحبه ای با روزنامه پرتیراژ "کورییره دلا سرا" انجام داده است که در ادامه می خوانید:


* کورییره دلا سرا: از دیدگاه اقتصادی؛ رسانه ها چگونه می توانند منجر به یک انقلاب دیجتیالی شوند؟

- کریس اندرسون سردبیر مجله آمریکایی Wired: رسانه ها به خاطر فرمول تامین بودجه از راه آگهی به زندگی خود ادامه می دهند، اما در رسانه های آنلاین به اندازه کافی برای جبران ضررهای خود مثل رسانه های سنتی پول وجود ندارد. به همین دلیل این رسانه ها به سمت یک مدل جدید تجارت پیش می روند که آن استفاده از محصولات رایگان برای تجاری سازی محصولات پولی است. در این سیستم با انقضای دوره، بخشی از محتواها رایگان می مانند و بخش دیگر برای خوانندگان وفاداتر پولی می شوند. برای مثال روزنامه فاینشال تایمز 10 محتوا در ماه را رایگان ارائه می دهند و بقیه پولی می شود. اگر از یک محتوا زیاد بازدید شود واضح است که آن در پایان دوره انقضا پولی می شود. اما هنوز واضح نیست که تقسیمات میان محتواهای رایگان و پرداختی با چه عدالتی انجام شده و با چه مکانیزمهایی قیمت محتواهای پرداختی تعیین می شود. به اعتقاد من، این سیستم می تواند برای بخشی از محتواها عمل کند اما برای همه آنها مفید نیست.

* رسانه های جدید خوانندگان خود را افزایش می دهند اما ورود شرکتهای رسانه ای به این عرصه رو به کاهش است. به اعتقاد شما چه اقدامی می توان انجام داد؟

- وب خیلی چیزها را به خوبی می داند و با بیشرین تعامل می تواند نسخه های کاغذی را روی شبکه توزیع کند. اما این مدل تجاری برای رسانه های سنتی درآمدزایی ندارد. کاهش در کار نیست، تنها یک رقابت بی پایان وجود دارد. بسیار مهم است که رسانه ها یک وب سایت داشته باشند. اما بهتر است بدانیم که این تنها مدل واحد برای توزیع نیست. اتفاقی که با ورود ابزارهای پیچیده ای چون آی- فن و آی- پد رخ داده است روشی را برای توزیع دیجیتالی بهتر نشان می دهد که با دسترسی بیشتر و هزینه کمتر همراه است.

* آی- پد چه تاثیراتی بر روی روزنامه ها می گذارد؟

- اثرات بسیار بزرگی. پس از رایانه ها و تلفنهای همراه، اکنون تبلتها (لوح- رایانه هایی) چون آی- پد به سومین سکوی انفورماتیک تبدیل شده اند. این دستگاه بسیار متنوع و بسیار شخصی است. به طوری که هر کاربر می خواهد یکی از آن را تنها برای خود داشته باشد. تصور کنید که اگر آی- پد دهها میلیون دستگاه بفروشد، مردمی خواهند بود که می خواهند رسانه ها را روی این دستگاه بخوانند و برخی از این رسانه ها نیز پولی خواهند بود.

* بنابراین آی- پد یک پیروزی بزرگ برای روزنامه ها است؟

- درحال حاضر اینگونه است. در آمریکا آی- پد یک موفقیت بزرگ کسب کرده است. ما یکی از اولین مجلاتی بودیم که روی آی- پد عرضه شدیم. مردم 5 دلار برای نسخه دیجیتالی ویژه آی- پد مجله "وایرد" پرداختند و ما در ماه اول 100 هزار نسخه فروختیم.


* اما آیا مردم برای یک محصول متفاوت نیز پول پرداخت می کنند؟

- در واقع سئوال شما باید اینطور باشد: یک مجله روی آی- پد چیست؟ وقتی یک روزنامه را از نسخه کاغذی به نسخه ویژه تبلت تبدیل می کنیم بعضی چیزها مثل عکس و کلمات به همان شکل قبلی باقی می مانند و بقیه چیزها مثل فیلم، تعامل و متحرک سازی تصاویر وارد بازی می شوند. ما تازه در آغاز راه توسعه روزنامه ای با این مدل جدید توسعه و تعامل قرار داریم.

* شما مدیر نسخه اینترنتی مجله Wired نیستید بلکه مدیر نسخه کاغذی و نسخه روی آی- پد هستید. چرا؟

- نسخه روی "آی- پد" از همان نسخه کاغذی گرفته شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تیم دیگری را به کار نگیریم و با همان گروه، نسخه روی آی- پد را به موازات کار کاغذی آماده کنیم. طراحان، عکاسان و نویسندگان ما به طور همزمان این دو نسخه را ارائه می دهند. بی شک نسخه کاغذی به طور شگفت انگیزی موثرتر است. من شخصا کتابهای روی کاغذ را ترجیح می دهم. اما آی- پد را هم دوست دارم. تا زمانی که نسخه کاغذی ارزشهای خود را حفظ کند من به توسعه هر دو نسخه ادامه خواهم داد.

* آیا شما خود را به عنوان یک روزنامه نگار می شناسید؟

- امروزه سردبیر یک مجله به یک مدیر تبدیل شده است. روی کارت ویزیت من "سردبیر" نوشته است اما اگر فرزندانم کارهای مرا دنبال کنند به اعتقاد آنها من یک "مدیر اجتماع آنلاین" هستم. من در واقع در به عنوان یک "تولیدکننده چندرسانه ای" کار می کنم که یکی از عناوین مدیریتی است.

* آیا می توان گفت که مدیر اجتماع آنلاین کیفیت جدیدی از همان خبرنگار است؟

- نشر به یک گروه جدید از افراد حرفه ای نیاز خواهد داشت که از توانایی بالای گوش دادن، راهنمایی کردن، رضایت و مجازات کردن برخوردار باشند. این، کیفیت لازم برای حفظ روزنامه نگاری آنلاین است.

* به نظر شما آیا تا 10 سال دیگر جوانان روزنامه خواهند خواند؟

- نه مثل امروز. آنها روزنامه خواهند خواند اما به روشهای متفاوتی و احتمالا روی دستگاههای بسیار پیچیده تری. روزنامه های 10 سال آینده می توانند بیشتر شبیه به مجلات روزانه و نه مجلات خبری باشند. به طور حتم، بچه های ما با روزنامه ها ارتباط خواهند داشت، اما شاید با روزنامه های کاغذی نه. اما روزنامه باقی خواهند ماند و ارزشهای خود را حفظ خواهد کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed