شش روزنامه فرانسوی با همکاری یکدیگر به راهاندازی یک سیستم آنلاین اقدام خواهند کرد که خوانندگان از طریق آن میتوانند به خرید و خواندن محتوای آنها بپردازند.
به گزارش ایسنا، این سیستم که از ماه سپتامبر شروع به فعالیت میکند، از سوی اتحادیه مطبوعات ملی فرانسه بهعنوان جایگزینی برای گوگلنیوز معرفی شده است.
این اقدام چند ماه پس از اعلام برنامههای گوگل برای گنجاندن تبلیغات در سیستم جمعآوری خبر این موتور جستوجو صورت میگیرد.
روزنامههای فرانسوی تلاش کردند برای دریافت درصدی از این تبلیغات با گوگل مذاکره کنند اما با رد شدن درخواستشان، تصمیم گرفتند یک سرویس پولی اختصاصی راهاندازی کنند.
قیمت محتوا از سوی هر روزنامه تعیین خواهد شد و بستههای اشتراکی متعددی برای مقالات تنها یا کل نشریه عرضه خواهد شد.
تاکنون لوموند، لیبراسیون، لوفیگارو، Les Echos، لوپاریسین و اکیپ موافقت کردهاند که روزنامهفروشی آنلاین را ایجاد و بودجه آن را تامین کنند با این همه انتظار میرود روزنامهها و مجلات دیگری به این پروژه بپیوندند.
این شش روزنامه در حال حاضر سرگرم مذاکره با اپراتور تلفن همراه ارانج و بینگ مایکروسافت برای ساخت پلتفرمی هستند که از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی و دستگاههایی مانند کتابخوان قابل دسترس خواهد بود.
بر اساس این گزارش این گروه همچنین تلاش دارند کمکهای مالی را که ازسوی دولت به مطبوعات داده میشود، دریافت کنند.