تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 تیرماه 1389  

 

آماده‌سازی ۵۰ عنوان درس به‌صورت دیجیتالی / نصب رایانه‌ بدون کیس در ۲۰۰ مدرسه

 
 

مدیر پروژه اتصال صد هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت از آماده‌سازی 50 عنوان درسی برای استفاده در سال تحصیلی 90-89 به‌صورت محتوای دیجیتالی و در قالب نرم‌افزارهای آموزشی چندرسانه‌یی خبر داد. 

 
 

مدیر پروژه اتصال صد هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت از آماده‌سازی 50 عنوان درسی برای استفاده در سال تحصیلی 90-89 به‌صورت محتوای دیجیتالی و در قالب نرم‌افزارهای آموزشی چندرسانه‌یی خبر داد.

امیرحسین محبعلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تامین زیرساخت‌های شبکه‌ای و ارائه محتوا برای مدارس به معنای طراحی و ارتقاء مرکز داده رشد طی پروژه اتصال یکصد هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت گفت: در فاز یک طرح اتصال، جهت فراهم کردن قابلیت لازم به منظور ارائه خدمات کامل الکترونیکی نظیر آموزش الکترونیکی، سرویس‌های سازمان الکترونیکی و سرویس‌های عمومی به جامعه دانش‌آموزی کشور شامل کلیه دانش‌آموزان، پرسنل وزارت آموزش و پرورش و نیز اولیای دانش‌آموزان از طریق یک درگاه واحد و پویا (پرتال) مدنظر قرار دارد.

سرویس‌ پست الکترونیکی رایگان برای دانش‌آموزان

وی در بیان اهداف کلان این پروژه اظهار کرد: فراهم کردن امکان دسترسی مدارس متصل شده به شبکه ملی اینترنت و نیز از طریق آن به شبکه جهانی اینترنت با رعایت و اعمال سیاست‌های آموزشی ـ فرهنگی مصوب، فراهم کردن سرویس‌ پست الکترونیکی رایگان برای تمامی دانش‌آموزان، اولیا و پرسنل آموزش، ایجاد زیرساختی مناسب برای راه‌اندازی سیستم آموزش الکترونیکی مدارس در سطح کشور، فراهم کردن دسترسی دانش‌آموزان به محتوای دروس الکترونیکی کتب درسی و کمک آموزشی و آزمایشگاه‌های مجازی در مرکز داده رشد و فراهم کردن امکان ارتباط مجازی مستقیم میان دانش‌آموزان و معلمان از جمله اهداف این پروژه است.

ارائه سرویس‌های تالار گفت‌وگو و امکان تبادل فایل

او افزود: امکان طراحی و در اختیارگذاری فضای میزبانی برای تمامی مراکز آموزشی و مدارس سطح کشور و مدیریت آن، ارائه سرویس‌های تالار گفت‌وگو (Chat) و امکان تبادل فایل (File Transferring) برای کاربران شبکه، میزبانی اشتراکی پایگاه‌های اینترنتی Shared Web Hosting تحت سیستم‌ عامل‌های ویندوز و لینوکس (متن باز)، میزبانی اختصاصی پایگاه‌های اینترنتی Dedicated Web Hostion و این که سرویس‌های مرکز فوق باید در دسترس، توسعه‌پذیر، مبتنی بر استانداردهای صنعتی پذیرفته شده، امن، کارآ، مدیریت‌پذیر و انعطاف‌پذیر باشند، از دیگر اهداف پروژه اتصال یکصد هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت است.

به گفته محبعلی به منظور رسیدن به این اهداف،‌ پروژه‌ در دو مرحله اجرا می‌شود؛ مرحله اول ارتقاء مرکز داده فعلی به جهت عبور از وضعیت موجود به وضعیت گذار جهت برآورده‌سازی نیازهای سرویسی فاز یک طرح و در مرحله دوم ایجاد طرحی جامع جهت عبور از مرحله گذار به وضعیت مطلوب جهت برآورده‌سازی نیازهای آتی وزارت آموزش و پرورش نتیجه خواهند شد.

ارتقاء مرکز داده رشد

وی یادآور شد: اعتبارات ارتقاء مرکز داده رشد در دوران گذر و هم‌چنین طراحی جامع 5 ساله مرکز داده رشد از محل طرح توسعه فن‌آوری اطلاعات شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران تامین و با انتخاب دو پیمانکار و یک ناظر این پروژه در دست اجراست و در نظر است در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، ارتقاء مرکز داده رشد تا سال 89 انجام و به نماینده بهره‌برداری یعنی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تحویل شود.

او تصریح کرد: شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران و وزارت آموزش و پرورش به منظور امکان بهره‌برداری مطلوب از شبکه‌ و سرویس‌های کاربردی ایجاد شده در طرح اتصال مدارس به شبکه‌ ملی اینترنت و همچنین ارتقاء سطح فنی دانش‌آموزان کشور در استفاده از دستاوردهای فن‌آوری اطلاعات و لزوم استفاده از رایانه‌ها در جهت تسریع در روند یادگیری که امروزه جایگزین روش‌های سنتی شده‌اند و از طرفی بهره‌گیری از علوم روز در حوزه‌های مختلف که امروزه به راحتی می‌توان آن‌ها را در شبکه جهانی اینترنت یافت، به تجهیز بخشی از مدارس فاز یک طرح اقدام کرده‌اند.

نصب رایانه‌های بدون کیس در 200 مدرسه

به گفته وی 14 رایانه برای دانش‌آموزان در هر کلاس با بهره‌گیری تلفیقی از رایانه‌های معمولی در 300 مدرسه و رایانه‌های بدون کیس در 200 مدرسه به جهت آزمایش کارایی و اثربخشی و سهولت استفاده و نیز یک رایانه‌ پرقدرت برای معلم با نصب یک کارت تلویزیون در رایانه معلم، جهت امکان استفاده از تصاویر شبکه آموزش صدا و سیما و پخش از طریق ویدئو پروژکتور منصوبه در آزمایشگاه در ساعات درسی برای دانش‌آموزان در چارچوب استاندارد مصوب توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از جمله تجهیزات مدارس این طرح است.

بهره‌گیری از فن‌آوری بی‌سیم شبکه‌ای (وایرلس) در برقراری اتصال فی مابین رایانه‌ها به جهت سهولت در پیاده سازی و تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس، بهره‌گیری از دستگاه ضبط صدا و دوربین عکاسی دیجیتال جهت گسترش فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و تولید محتوای مالتی مدیا و انتشار آن از طریق پرتال دانش‌آموزی مدارس، سوئیچ بی‌سیم لایه 2، چاپگر، اسکنر، کپی‌، فاکس، وایت بورد هوشمند پرتابل، ویدئو پروژکتور و دستگاه ضبط صدا سایر تجهیزات سخت‌افزاری است که محبعلی از آن‌ها برای استفاده در این مدارس یاد کرد.

تغییر محتوای آموزشی و پیدایش محتوای الکترونیکی

او درباره تولید محتوای الکترونیکی و سرویس‌های کاربردی نیز اظهار کرد: یکی از نمودهای ورود فن‌آوری اطلاعات به حوزه آموزش، تغییر ماهیت محتوای آموزشی و پیدایش محتوای الکترونیکی (دیجیتالی) است و از جمله ویژگی آن ساختار و نحوه سازماندهی و شیوه ارائه متفاوت آن با روش‌های سنتی است. این شیوه طراحان فضاهای آموزشی را قادر به توسعه انواع محتوای متناسب با سلایق مختلف و سبک یادگیری فراگیران می‌کند و هم به فراگیران، امکان انتخاب مسیرهای مختلف یادگیری به صورت چندرسانه‌یی را می‌دهد.

وی افزود: در چارچوب اهداف فاز یک طرح اتصال، تامین سرویس‌های کاربردی برروی شبکه مدارس، ارائه سرویس نرم‌افزارهای آموزشی و مالتی‌مدیا و تولید محتوای الکترونیکی بسته‌های آموزشی به منظور پاسخگویی به نیازهای متنوع مخاطبان است. هم‌چنین عرضه این خدمات در زمره انجام پنج سرویس تکلیفی مصوبه هیات دولت به منظور تحقق بخشی از خدمات دولت الکترونیک نیز هست.

او ادامه داد: 50 عنوان درسی با پیشنهاد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب و تولید آن توسط شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران با همکاری سازمان فوق‌ به‌عنوان ناظر محتوایی و دو شرکت منتخب به‌عنوان مشاوران تولید کننده در دست تهیه است و تلاش می‌شود تا در ابتدای سال تحصیلی 89 قسمت عمده‌ای از این محتواها جهت بهره‌برداری عرضه شوند.

محبعلی تاکید کرد: کلیه محتواها در قالب نرم‌افزار آموزشی چندرسانه‌یی برحسب موضوع دروس به صورت Web Based طراحی و تولید می‌شوند. علاوه بر این کلیه دروس به صورت CD Base نیز تولید گردیده و برخی از دروس هم حسب مورد با قابلیت اجرا برروی تلفن همراه طراحی و تهیه می‌شوند تا درصورت بازخورد موفق Mobile Service تولید کلیه محتواهای آتی نیز با این قابلیت عرضه شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در انتخاب 50 عنوان درس توجه به پارامترهایی مانند تعداد مخاطب، پوشش در کلیه رشته‌ها از جمله فنی حرفه‌یی و نیز مقاطع مختلف تحصیلی مد نظر بوده است. از طرفی برای اولین بار در کشور تولید همزمان 50 عنوان درس (تولید انبوه) با قالب‌ها و نقطه نظرات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بازه زمانی یک سال صورت می‌پذیرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed