تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: روابط عمومی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 تیرماه 1389  

 

رحیم مشایی: جایگاه روابط عمومى‌ها به مرکز ارتقا پیدا مى‌کند

 
 

رییس دفتر رییس جمهور گفت: با تایید رییس جمهور، روابط عمومی‌ها در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در سطح معاونت ریاست جمهوری هستند از اداره کل به مرکز ارتقا پیدا خواهند کرد. 

 
 

رییس دفتر رییس جمهور گفت: با تایید رییس جمهور، روابط عمومی‌ها در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در سطح معاونت ریاست جمهوری هستند از اداره کل به مرکز ارتقا پیدا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت راه و ترابری ظهر امروز با حضور اسفندیار رحیم مشایی؛ رییس دفتر رییس جمهور، حمید بهبهانی؛ وزیر راه و ترابری، احسان جهاندیده؛ معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و مدیران روابط عمومی های وزارت راه و ترابری در محل این وزارت خانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اسفندیار رحیم مشایی؛ رییس دفتر رئیس جمهور طی سخنانی اظهار کرد: روابط عمومی ها نقش اساسی در اطلاع رسانی فعالیت های دولت دارند و باید در سطح وزارتخانه و سازمان متبوع خود جایگاه ویژه ای برای آنها قائل شد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: ما در دولت بنا را بر این گذاشته‌ایم که جایگاه روابط عمومی ها ارتقا پیدا کنند، به همین دلیل با مصوبه ای که به تایید رییس جمهور رسیده است به زودی روابط عمومی‌ها در سطح وزارتخانه ها و سازمان هایی که در سطح معاونت ریاست جمهوری هستند، از اداره کل به مرکز ارتقا می یابند و زیر نظر مستقیم وزیر و بالاترین مقام آن سازمان فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مهم ترین مشکلی که روابط عمومی ها دارند این است که برنامه روشنی برای امر اطلاع رسانی و تبلیغات ندارند که باید با مساعدت شورای اطلاع رسانی دولت، برنامه روشنی به منظور اطلاع رسانی، تبلیغات و ارائه اطلاعات به مردم برای روابط عمومی ها تدوین شود.

رحیم مشایی در ادامه روابط عمومی ها را محرم هر وزارتخانه و سازمان عنوان و تصریح کرد: روابط عمومی ها نبض جامعه هستند.

وی ادامه داد:‌ باید به روابط عمومی ها این فرصت را داد تا بتوانند در هر جایی که لازم است تجسس کنند و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.

مشایی همچنین گفت: روابط عمومی ها وظیفه دارند که انتظارات جامعه را سازماندهی کرده و سپر لازم رسانه ای را برای دستگاه متبوع خود فراهم کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید برنامه هایی هم برای چگونگی تخصیص اعتبار به بخش های مختلف دستگاه متبوع خود داشته باشند و در واقع طوری عمل کنند که هر کسی در هر جایی بجای پیگیری مطالبات خود از شخص وزیر، روابط عمومی را برای دریافت پاسخ مطالبات خود انتخاب کرده و بتواند از مسیر روابط عمومی پیگیر مسائل خود باشد.

رحیم مشایی اساس و پایه روابط عمومی ها را علم دانست و یادآور شد: روابط عمومی ها اگر به صورت تخصصی و حرفه‌ای به کار خود بپردازند، جایگاه خود را اثبات می کنند.

وی انتقادهایی که از دولت نهم و دهم در رسانه ها صورت می گیرد را بی سابقه خواند و اظهار کردد: تبلیغاتی که علیه دولت و کوچک جلوه دادن موفقیت های گسترده آن در طول چند سال اخیر در رسانه ها صورت گرفته بی سابقه است.

رییس دفتر رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این نکته را باید مورد توجه قرار داد که حجم عملیات هایی که دولت در طول چند سال اخیر انجام داده است، به قدری گسترده بوده که قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست که این حجم بالای کار به طور طبیعی به حجم زیادی برای اطلاع رسانی و تبلیغات نیازمند است که در اینجا نقش روابط عمومی ها مهم و چشمگیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به عملیات های عمرانی و پیشرفت های عظیم و مهمی که توسط دولت در کشور صورت گرفته است، اطلاع رسانی و تبلیغات به حد کافی نیست و به همین دلیل تعدادی از رسانه ها تبلیغات منفی و بسیار گسترده خود را متوجه موفقیت های دولت کرده اند.

مشایی به انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم که جناح رقیب دولت، به هیچ وجه جسارت این را نداشت که بگوید ما کارهای بیشتری از دولت نهم برای کشور انجام می دهیم، آنها ادبیاتی نداشتند که بر اساس آن بتوانند برنامه ای به مردم ارائه دهند که جامعه آنها را باور کند به همین دلیل سراغ دروغ پردازی و کوچک جلوه دادن عملکرد گسترده و موفقیت آمیز دولت رفتند.

رییس دفتر رییس جمهور خطاب به روابط عمومی ها اظهار کرد: این مسائل نشان داد با توجه به حجم گسترده فعالیت های دولت برای آبادانی و پیشرفت کشور، اطلاع رسانی در سطح کافی نبوده است اما در همان اندازه محدود هم توانسته است خدمات گسترده دولت را به باور مردم و جامعه برساند.

وی همچنین جغرافیای طبیعی و سیاسی ایران را استثنایی عنوان و خاطر نشان کرد: ترانزیت در اقتصاد ایران مهم است اما متاسفانه جایگاه آن در اقتصاد کشور به درستی دیده نشده است.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: سراسر ایران می تواند به یک منطقه بزرگ اقتصادی و آزاد تبدیل شود و ما می توانیم به جایی برسیم که برای ورود به ایران هزینه ای از کسی دریافت نشود و به این ترتیب ترانزیت در ایران به جایگاه واقعی خود دست پیدا خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، راه را اصلی ترین بستر توسعه کشور عنوان کرد و افزود: روابط عمومی وزارت راه و ترابری باید جایگاه مهم این وزارتخانه را برای مردم تبیین کند.

در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت راه و ترابری معرفی و جوایزی به آنها اعطا شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed