تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 تیرماه 1389  

 

۴۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای اینترنت پرسرعت همگانی در یونان

 
 

یونان برای توسعه و گسترش خطوط پر سرعت اینترنت در این کشور و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان سرمایه‌گذاری 450 میلیون یورویی را آغاز کرده است. 

 
 

یونان برای توسعه و گسترش خطوط پر سرعت اینترنت در این کشور و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان سرمایه‌گذاری 450 میلیون یورویی را آغاز کرده است.

به گزارش فارس، یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که از 6 هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و آتن پایتخت و بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود. این کشور پیشرفته که عضو اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا، سازمان ناتو، منطقه همکاری و بهره برداری اقتصادی(OECD) و آژانس فضایی اروپا(ESA) محسوب می‌شود، 131 هزار کیلومتر مربع وسعت و 11.3 میلیون نفر جمعیت دارد.

یکی از مواردی که همواره در کشور یونان مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی روی آن انجام شده است، بخش علم و فناوری بوده که همواره باعث شده است این کشور کوچک نسبت به همسایگان خود بسیار جلوتر باشد. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی "اتحادیه جهانی مخابرات "(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد، یونان در پایان ژوئن سال 2010 میلادی 4 میلیون و 970 هزار و 700 کاربر اینترنتی داشته است و بر این اساس، ضریب نفوذ اینترنت در این کشور به 46.2 درصد می‌رسد.

این آمار در حالی منتشر شده که دولت یونان اعلام کرده است در حال حاضر 15.6 درصد از مردم این کشور از طریق خطوط پهن‌باند به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و به این وسیله وارد دنیای مجازی می‌شوند. آنچه که این روزها بیش از دیگر سرویس‌های اینترنتی مورد توجه کاربران یونانی قرار گرفته، شبکه اینترنت پرسرعت ADSL2 است که امکان بارگذاری سریع فایل‌ها را فراهم می‌کند. محبوبیت این شرکت در یونان به اندازه‌ای است که عموم کافی‌نت، سازمان‌ها، گیم‌نت‌ها و کاربران خانگی از این طریق وارد اینترنت می‌شوند.

در کنار رشد قابل ملاحظه خطوط پهن‌باند اینترنتی در یونان، نباید نقش اینترنت موبایلی پرسرعت در این کشور را نادیده گرفت. اپراتورهای مخابراتی یونان هم‌اکنون نسل سوم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 3G را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند تا کاربران بر این اساس بتوانند با سرعت بالا و به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری یونان به تازگی اعلام کرده است که دولت این کشور با تلاش‌های گسترده و متمرکز خود قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را در سطح کشور گسترش دهد و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان را فراهم کند. مقامات دولتی یونان بر اساس این طرح قصد دارد میزان خدمات رسانی‌های خود را در زمینه اینترنت پرسرعت ارتقا دهند.

دولت این کشور برای رسیدن به هدف یاد شده سرمایه‌گذاری 450 میلیون یورویی را آغاز کرده و امیدوار است بتواند شمار مشترکان آنلاین خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. دولت یونان همچنین تصمیم دارد برای ارتقا میزان خدمات رسانی خود و افزایش کیفیت سرویس پرسرعت اینترنت، چند شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی جدید راه اندازی کند.

این تلاش‌های دولت یونان به دنبال پایین‌تر بودن سرعت اینترنت این کشور نسبت به استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد. بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در شرکت سیسکو، سرعت خطوط پهن‌باند اینترنت در انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان و برخی دیگر از کشورها مطابق با افزایش درخواست کاربران برای ابزارها و سرویس‌های ویدیویی اینترنتی رشد نکرده است.

در هر یک از این کشورها مهم‌ترین شاخص بر پایه سرعت انتشار یک فایل در اینترنت و بارگذاری فایل‌ها استوار است. همچنین، زمان سپری شده برای درخواست کاربران و به دنبال آن، ارسال سیگنال به منظور ارتباط با سرور دیگر و یا برقراری ارتباط کامل از طرف کاربر نیز در این شاخص‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که زیرساخت‌های موجود در کشورهای مختلف نسبت به استانداردهای تعریف شده برای استفاده از اینترنت پرسرعت، کاربران خود را با چه کیفیتی به اینترنت متصل می‌کنند.
طبق این استانداردها در حال حاضر سرعت بارگذاری باید 3.7 مگابیت در ثانیه، سرعت انتشار یک فایل روی اینترنت یک مگابیت در ثانیه و مدت تاخیر برای پاسخگویی کمتر از 95 ثانیه باشد. در این مطالعات مشخص شد که کشورهای انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، یونان، استرالیا، ایرلند، برزیل، چین و هند اینترنت را با کیفیت یاد شده در اختیار کاربران خود نمی‌گذارند.

با این توضیحات دولت یونان هم‌اکنون تلاش می‌کند با افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در این زمینه، طی سه تا پنج سال آینده نیاز کاربران برای اتصال به اینترنت به سرعت‌های 11.25 مگابیت در ثانیه برای بارگذاری، 5 مگابیت در ثانیه برای انتشار و کمتر از 60 ثانیه زمان تاخیر را پاسخ گوید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed