بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتالی مورد آزمایش در ژاپن به دوربینهایی مجهز شدهاند تا با شناسایی جنسیت و سن رهگذران، پیامهای تبلیغاتی مناسب آنها را نمایش دهند.
به گزارش ایسنا، این فنآوری که یادآور تبلیغات شخصی شده در فیلم علمی، تخیلی معروف "گزارش اقلیت" است، بخشی از پروژهای است که در حال حاضر در مرحله آزمایشی بهسر میبرد.
کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت راهآهن، پروژه پایلوت یک سالهای را در ماه گذشته آغاز کردند و 27 نمایشگر تبلیغاتی بزرگ را در ایستگاههای راهآهن در توکیو نصب کردند.
به گفته سخنگوی این پروژه، دوربینهای بهکار گرفته شده در این نمایشگرها میتوانند جنسیت و سن تقریبی افراد را حتی اگر شخص از جلوی آنها رد شود و دست کم برای چند ثانیه به نمایشگر نگاه کند، تشخیص دهند و با تحلیل شدن اطلاعات برای مکانهای مختلف، شرکتها میتوانند تبلیغات تعاملی را تهیه کنند که مطابق با علاقه افرادی است که در وقت معینی از ایستگاه استفاده میکنند.
این فنآوری از نرمافزار تشخیص چهره استفاده میکند تا سن و جنسیت رهگذران را شناسایی کند اما ادارهکنندگان این نمایشگرها قول دادهاند تصاویر مذکور را ضبط نخواهند کرد و تنها از اطلاعات مربوط به گروههای مردم استفاده میکنند.