تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: جمعه، 25 تیرماه 1389  

 

چهارمین جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور پایان یافت

 
 

چهارمین جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور شامگاه پنج شنبه با معرفی نفرات برتر در اردبیل به کار خود پایان داد.  

 
 

چهارمین جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور شامگاه پنج شنبه با معرفی نفرات برتر در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره، نمایندگان مجلس، رییس خانه مطبوعات کشور، مدیران و مسئولان استان، خبرنگاران استانهای شمالغرب و جمع کثیری از علاقمندان حضور داشتند.

رسانه ها از کجرویهای اجتماعی و سیاسی مبرا هستند

در این مراسم نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس طی سخنانی با بیان اینکه رسانه ها از کجرویهای اجتماعی و سیاسی مبرا می باشند، خواستار رعایت انصاف در بیان نقد از سوی نشریات محلی شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی اظهار داشت: اصحاب قلم امین مردم بوده و باید در گفتار و رفتار صادق باشند و اصل امانت داری را رعایت کنند.

وی خبرنگاران را پیشتاز عصر تکنولوژی و فناوریهای دیجیتالی دانست و افزود: امانت داری در اطلاع رسانی مهمترین وظیفه نشریات و مطبوعات محلی است.

موسوی با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق حرفه ای در بیان و نقد مشکلات منطقه، اضافه کرد: بی شک توسعه بدون اخلاق و جهت گیری یک سویه به ناپایداری اجتماعی منتج می شود و باید از آن پرهیز شود.

وی نقش نشریات محلی را در تحقق توسعه پایدار در تمام جنبه های اجتماعی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: در عصر کنونی، رسانه ها قوی ترین ابزار توسعه اندیشه و قدرت محسوب می شوند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس غفلت از توسعه و رشد مطبوعات بویژه نشریات محلی را به مانند از دست دادن اثرگذاری رسانه ها در افکار عمومی برشمرد و ابراز داشت: نگاه کلاسیک به بحث رسانه دیگر کارایی نداشته و باید نگاه جدیدی به مقولات موجود در این عرصه داشت.

وی همچنین با اشاره به درگذشت پیشکسوتان مطبوعات استان از جمله کریم نیرومند و اصغر دوستدار، آن را ضایعه ای برای جامعه مطبوعات دانست و یاد آور شد: قلو و بیان این دو فقید، در جهت خدمت رسانی و ارتقا آگاهی مردم بود.

قابلیت نشریات محلی فراتر از پایگاه های خبری کشور است

رئیس خانه مطبوعات کشور نیز در این مراسم طی سخنانی خانه مطبوعات را پارلمان مطبوعات محلی کشور عنوان کرد و گفت: خانه مطبوعات کشور با اتخاذ سیاستها و حمایتهای صنفی از مطبوعات محلی پشتیبانی می کند.

ابراهیمی با توجه به پتانسیل مطبوعات محلی، خواستار حمایت جدی مسئولان و مدیران استانی از این نشریات شد و افزود: بی شک قابلیتهای نشریات محلی در هیچ کدام از پایگاه های خبری کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نشریات و مطبوعات محلی به دلیل آگاهی، شناخت و نزدیکی به مشکلات و بن بستهای فکری هر منطقه می توانند با زبان قلم، ضمن نقد این مشکلات و بیان راهکار، شاهراهی برای توسعه جامعه باشند.

رئیس خانه مطبوعات کشور با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور، ارتقا دانش و تخصص روزنامه نگاری در نشریات محلی را خواستار شد و خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره ها به اعتلای بیش از پیش رسانه های محلی منتج خواهد شد.

مطبوعات محلی از جنجال آفرینی و خط شکنیهای احتمالی پرهیز کنند

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم به رسالت مطبوعات برای ارتقا سطح علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... جامعه اشاره کرد و اظهار داتشت: نشریات محلی در تحقق این مهم وظیفه سنگینی دارند.

عظیم ابراهیم پور به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ابراز داشت: ایجاد بصیرت، معنویت و عدم منفعت طلبی از مهمترین محورهای رسانه ها در حال حاضر است.

وی با اشاره به جنگ نرم و فرهنگی دشمن در شرایط کنونی متذکر شد: اصحاب رسانه وظیفه سنگینی برای ایجاد بصیرت در افکار برای برای پیروزی و عبور از این جنگ نرم دارند و باید در این مسیر تلاش نمایند.

این مسئول با بیان اینکه تنها بصیرت برای تحقق رسالت رسانه ها کافی نیست، افزود: برای ایجاد بصیرت نیازمند ترویج معنویت، ایمان و عقیده در افکار عمومی می باشیم.

وی همچنین عدم منفعت طلبی فردی، گروهی و جناحی را از محورهای توسعه همه جانبه کشور دانست و به پرهیز از جنجال آفرینی و خط شکنیهای احتمالی در مطبوعات محلی استان تاکید کرد.

در پایان این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید، 57 نفز از خبرنگاران نشریات محلی و نمایندگان خبرگزاریهای شمالغرب کشور با دریافت تندیس جشنواره و لوح، تجلیل شدند.

در چهارمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات شمالغرب کشور نشریات محلی و نمایندگی خبرگزاریهای استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان حضور داشتند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed