تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دولت الکترونیکی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 23 تیرماه 1389  

 

پرداخت الکترونیکی در کشور پنج سال عقب‌تر از جهان است

 
 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در همایش ملی پرداخت الکترونیکی گفت: درباره وضعیت استفاده ما در زمینه پرداخت الکترونیکی می‌توان گفت که نسبت به کشورهای جهان، حداقل پنج سال عقبیم که در این بین هم ارائه‌دهندگان و هم استفاده‌کنندگان خدمات ضرر کردند؛ ما وقتی می‌توانیم با بهترین هزینه، بیش‌ترین خدمات را ارائه دهیم، چه دلیلی وجود دارد که به مشتری هزینه بیش‌تری تحمیل کنیم؟ 

 
 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در همایش ملی پرداخت الکترونیکی گفت: درباره وضعیت استفاده ما در زمینه پرداخت الکترونیکی می‌توان گفت که نسبت به کشورهای جهان، حداقل پنج سال عقبیم که در این بین هم ارائه‌دهندگان و هم استفاده‌کنندگان خدمات ضرر کردند؛ ما وقتی می‌توانیم با بهترین هزینه، بیش‌ترین خدمات را ارائه دهیم، چه دلیلی وجود دارد که به مشتری هزینه بیش‌تری تحمیل کنیم؟

به گزارش ایسنا، همایش ملی پرداخت الکترونیک با حضور مسوولان بانکی و مخابراتی و کارشناسان مربوطه امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

صابر فیضی ـ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در این همایش با بیان اینکه سیستم دولتی ایران مثل سایر کشورها در جهان، سیستم تکلیف محور است گفت: در سال 84 بحثی مطرح شد و آن این بود که برای اجرای شبکه‌های الکترونیکی ارتباطات، زیرساخت مخابراتی وجود ندارد و هر کسی و هر سازمانی، خواسته خود را مطرح می‌کرد و ما در مجموعه مخابرات به دنبال برطرف کردن خواسته و تقاضاها بودیم.

او ادامه داد: در همان جلسه که در بهمن‌ماه سال 84 برگزار شد، تعداد تقاضاهایی که برای ارتباطات شعب بانک‌ها مطرح شد، حدود 7 هزار شعبه بود که مخابرات توانسته بود فقط هزار شعبه را برقرار کند و ما پس از آن و در مدت سه‌ماه توانستیم ارتباطات بانک‌ها را برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: ما شاهد تغییر تکنولوژی و به دنبال آن تغییر سخت‌افزار بودیم و به این دلیل با توجه به تغییر شرایط، تجهیزات را تغییر دادیم و این در حالیست که باید از اول همه‌ی طراحی‌ها متناسب با تغییرات آماده می‌شد که این کار صورت نگرفت و فرصت‌سوزی و هزینه‌های زیادی در این مدت صرف شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه قانون برنامه چهارم تکالیفی برای همه تعیین کرده بود و در این قانون هر آنچه که برای ارتباطات اساسی بسترهای الکترونیکی تعریف شده بود، از جمله زیرساخت‌های بین استانی، شهری و... ایجاد شد، گفت: اما بهره‌برداری از زیرساخت‌ها به صورت بهینه و مناسب انجام نشد.

او ادامه داد: این به آن دلیل بود که سازما‌ن‌ها نتوانسته بودند به اهداف تعیین شده خود برسند و این جای تاسف دارد؛ درواقع در استفاده از زیرساخت‌های موجود، 30 درصد شبکه مورد استفاده قرار گرفت یعنی از کل بسترها و زیرساخت‌های موجود فقط 30 درصد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که این جای تاسف دارد.

فیضی با تاکید بر اینکه ما برای پنج سال آینده از بعد زیرساخت‌های ارتباطی مشکلی نخواهیم داشت گفت: در حال حاضر کم‌تر شهری داریم که ارتباطات کابل نوری نداشته باشند و در حدود 160 هزار کیلومتر ارتباط کابل نوری بین شهرها و بعضی روستاهای بزرگ وجود دارد.

وی تاکید کرد: تعریفی که برای استفاده از زیرساخت‌ها کردیم، درست نبود و اکنون همه‌ی بانک‌ها برای خود شبکه‌ای تعیین کردند و نتیجه نهایی وضعیتی شد که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

او در ادامه با اشاره به موضوع SLA - توافقنامه سطح خدمات - با بیان اینکه این موضوع تعریف شده و تعرفه آن توسط رگولاتوری به ما اعلام شد و تمام اطلاعات آن موجود است تاکید کرد: اما آیا واقعا برای ارتباطاتی که به‌صورت پازل‌های غیرهمگون آن‌ها را چیده‌ایم، می‌توان با این SLA سرویس داد؟ من به جرات می‌گویم چون طراحی درست نیست، اگر این SLA هم اجرا شود، خواسته بانکی تامین نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که در سال 84 برگزار شد، قرار بر این شد که با مدیریت بانک مرکزی، پروژه یکپارچه‌ای که هماهنگی آن توسط بانک مرکزی با دیگر بانک‌ها بود، اجرا شود و مخابرات کشور یک شبکه مطمئن بانکی ایجاد کند؛ ما آماده‌ایم در حداقل زمان ممکن این کار را عملیاتی کنیم؛ ما آمادگی داریم برای شعب بانک‌ها از دو مسیر SLA بدهیم اما نه برای شبکه موجود؛ بنابراین موضوع مهم این است که بانک‌ها به این موضوع توجه کنند.

فیضی تصریح کرد: شرکت مخابرات از تمام قید و بندها و محدودیت دولتی خارج شده و مشتری‌مدار است و می‌تواند در حداقل زمان ممکن نه تنها برای بانک‌ها بلکه برای همه سرویس بدهد، اما اگر قرار باشد، شبکه‌ها به‌صورت پازل‌های جدا از هم باشند، طبیعی است نه تنها ما بلکه هیچ جای دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند که در این زمینه بحث مبلغ مطرح نیست بلکه موضوع مهم این است که باید اصول را رعایت کنیم و مواردی که عنوان شد هم مورد توجه قرار بگیرد تا موفق شویم.

وی هم‌چنین با اشاره به سخنان رییس جمهور با بیان این که ایشان اخیرا برای ارائه سرویس خدمات دولت الکترونیکی دستورالعملی داده و باید اجرا شود گفت: برای این موضوع باید هر کسی و هر سازمانی کار خود را به درستی و خودش انجام دهد و دیگران را مقصر نداند؛ ما نمی‌توانیم کار بانکی انجام دهیم و طبیعتا بانک هم نمی‌تواند کار مخابراتی انجام دهد و هر سازمان و هر بخشی باید به درستی وظایف خود را انجام دهد.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که در حوزه کاری ما محدودیت قانونی وجود ندارد و هر قانونی که نیاز بود از طریق دولت و مجلس به تصویب و اجرا رسید گفت: بهتر است بحث محدودیت قوانین را مطرح نکنیم و هر کسی به وظایف خود عمل کند تا عزم ملی که بارها به آن اشاره شده اتفاق بیفتد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار مهم است تا موارد را به درستی انعکاس دهند و تا با فرهنگ‌سازی استفاده از بسترهای الکترونیکی در مردم، شکاف دیجیتالی را کاهش دهیم.

در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی نیز برگزار شده و در سالن همایش نیز امکان استفاده از اینترنت وجود دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed