ایتنا - بسیاری از کارشناسان IT هشدار میدهند که استفاده از رسانههای اجتماعی در محیط کار علاوه بر کاهش بهرهوری و اتلاف زمان، میتواند به تهدیدات امنیتی دامن بزند.
بر اساس پژوهش که اخیراً توسط ترندمیکرو صورت گرفته است، تعداد آن دسته از کارمندانی که در محیط کار و در ساعات کاری، از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، در حال افزایش است.
در این پیمایش که عادات رفتاری 1600 کاربر اینترنتی از کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان و ژاپن بررسی شد، این نتیجه به دست آمد که در دو سال گذشته میزان استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار، از 19 درصد به 24 درصد رشد داشته است.
بنا به گزارش ایتنا به نقل از Mashable در آلمان اوضاع وخیمتر بوده و میزان استفاده، 10 درصد رشد داشته است.
از جمله مشهورترین شبکههای اجتماعی میتوان به فیسبوک، توئیتر و لینکدین اشاره کرد.
مشخص نیست که آیا کارمندان از این سایتهای پرطرفدار در راستای اهداف کاری استفاده میکنند و یا اینکه صرفاً این موضوع، عاملی است برای تلف کردن وقت و سرمایه شرکتها.
بر اساس این گزارش کارمندانی که از لپتاپ استفاده میکنند، در استفاده از شبکههای اجتماعی به هنگام کار افراطیترند.
در این بررسی، تقریباً یک سوم کاربران لپتاپها در سراسر جهان گفتهاند که آنها هفتهای یک بار هم که شده، به این گونه سایتها سر میزنند.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان IT هشدار میدهند که استفاده از رسانههای اجتماعی در محیط کار علاوه بر کاهش بهرهوری و اتلاف زمان، میتواند به تهدیدات امنیتی دامن بزند.