تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 22 تیرماه 1389  

 

رواج استفاده از اینترنت به عنوان منبع کسب خبر

 
 

اقبال کاربران به اینترنت به عنوان منبعی برای کسب اخبار و گزارش‌ها، به طور روزافزون در حال افزایش است. 

 
 

ایتنا - اقبال کاربران به اینترنت به عنوان منبعی برای کسب اخبار و گزارش‌ها، به طور روزافزون در حال افزایش است.

تحقیقات دو موسسه پژوهشی معتبر به نام‌های Pew و PEJ حاکی از آن است که استفاده از اینترنت به عنوان منبعی برای کسب خبر، روز به روز در حال افزایش است.

بنا به گزارش ایتنا جایگاه‌های بالاتر این رتبه بندی، به ترتیب به تلویزیون‌های محلی و دولتی، مطبوعات و رادیوهای محلی تعلق دارد.

سهولت استفاده از اینترنت و در دسترس بودن آن، دو عامل اصلی رو آوردن کاربران شیفته اخبار به اینترنت است.

در این پژوهش همچنین مشخص شد که تعامل افراد و رابطه‌ای که با اخبار برقرار می‌کنند نیز تغییراتی به خود دیده است.

امروزه بسیاری از مردم مایلند اخبار و گزارش‌ها را به صورت «شخصی‌شده، قابل‌حمل و مشارکتی» دریافت کنند.

هر چند ممکن است در وهله اول، چنین اصطلاحاتی در حوزه روزنامه‌نگاری و خبررسانی نامانوس به نظر بیاید ولی اینها واقعیت‌های روز جامعه به شمار می‌رود و مرتب هم بر تعداد افرادی که چنین نظر و سلیقه‌ای دارند، افزوده می‌شود.

در این نظرسنجی مشخص شد که بسیاری از کاربران، اخبار و گزارش‌ها را از ایمیل‌های فوروارد شده و پست‌های مشترک در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed