تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 20 تیرماه 1389  

 

ترافیک وب در جام‌جهانی

 
 

جام جهانی ۲۰۱۰ از ۱۱ ژوئن کار خود را در آفریقای جنوبی آغاز کرد، رقابتی که سرانجام پرونده آن بسته شد. در این یک‌ماه دنیای وب به دور از دغدغه های فوتبالی نبود و آمار و ارقام جالبی از ترافیک وب گویای این مدعا است. 

 
 

خبرگزاری مهر - جام جهانی ۲۰۱۰ از ۱۱ ژوئن کار خود را در آفریقای جنوبی آغاز کرد، رقابتی که سرانجام پرونده آن بسته شد. در این یک‌ماه دنیای وب به دور از دغدغه های فوتبالی نبود و آمار و ارقام جالبی از ترافیک وب گویای این مدعا است.

ماجرای ترافیک وب از 11 ژوئن و همزمان با افتتاحیه جام جهانی 2010 آغاز شد. در آن روز کاربران وب به شدت فعال بودند به طوری که برطبق اندازه گیریهای موسسه "آکامای" ترافیک سایتهای خبری در "نیمروز زمان تقویمی" به اوج خود رسید و رکورد شگفت انگیز 1/12 میلیون بازدیدکننده در دقیقه را شکست.

رکورد قبلی بیشترین ترافیک سایتهای خبری متعلق به زمانی بود که باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2008 به پیروزی رسید. در آنزمان 5/8 میلیون بازدیدکننده در دقیقه بر روی سایتهای خبری کلیک کردند که با مقایسه این دو رکورد می توان فهمید که کلیک هواداران جام جهانی 30 درصد بیشتر از طرفداران باراک اوباما بوده است.

در روز چهارشنبه دوم تیر در بازی آمریکا و الجزایر که با گل پیروزی دقیقه 91 آمریکا خاتمه یافت اندازه گیریهای موسسه "آکامای" نشان می دهد که ترافیک سایتهای خبری به 2/11 میلیون بازدیدکننده در دقیقه رسید.

پیش بینی ها نشان می دهد که در روز فینال جام جهانی رکورد 1/12 میلیون در دقیقه هم شکسته شود.

پیروزی بزرگ توییتر

کاربران سایت میکروبلاگ توییتر نیز در طول جام جهانی چند رکورد را در افزایش ترافیک روی وب به نام خود به ثبت رساندند. بر طبق آمار این شبکه اجتماعی روز 18 ژوئن کاربران توییتر دو هزار و 940 توییت در ثانیه بر روی این سایت گذاشتند که این رقم در روز بازی دانمارک و ژاپن به رکورد سه هزار و 283 توییت در ثانیه رسید. به طو معمول روی سایت توییتر 750 توئیت در ثانیه گذاشته می شود.

توییت به پستهایی گفته می شود که کاربران توییتر می نویسند. تعداد حروف این پستها نباید از 160 حرف بیشتر باشد.

شبکه های اجتماعی

بر طبق آمار Viral Heat هواداران تیم ملی انگلیس به حدود 94 هزار و 200 شبکه اجتماعی سر زدند که معروفترین آنها توییتر، صفحات هواداران و نظرخواهیهای فیس بوک، سرویس گوگل باز، وبلاگها، وب سایتهای پخش ویدیو دیدن کردند.

جام جهانی در ESPN

ESPN یک فرستنده ورزشی آمریکایی است که در مدت جام جهانی 2010 این مسابقات را به سوی آنلاین پخش می کرد.

آمارهای این فرستند نشان می دهد که در شرایطی که 16/6 میلیون بیننده از طریق گیرنده های تلویزیونی خود مشغول تماشای بازی الجزایر و آمریکا بودند سکوهای دیجیتالی شبکه های ESPN یک رکورد جدید را در بخش تماشای مسابقات فوتبال به شیوه آنلاین به ثبت رساندند. به طوری که برای مثال سایت ESPN3.com در مجموع نزدیک به 1/1 میلیون تماشاچی آنلاین را ثبت کرد. به طوری که در بازی آمریکا- الجزایر به طور متوسط 328 هزار بیننده در دقیقه از این سایت دیدن کردند و از ترکیب این مسابقه با مسابقه انگلیس- اسلونی، سایت ESPN3.com به ترافیک 513 هزار بیننده در دقیقه رسید.

همچنین سایت ESPNsoccernet.com رکورد بیشترین بازدید را در یکروز به ثبت رساند و در مدت یکروز شاهد 8/8 میلیون بازدید و 3/33 میلیون کلیک روی صفحه اصلی سایت بود.

سایر رکوردها

رکورد یک میلیون بازدیدکننده از سایت GameCast برای مسابقه آمریکا- الجزایر.

رکورد 180 هزار شنونده برای بازی آمریکا- الجزایر از طریق رادیو آنلاین سایت ESPNRadio.com

رکورد بیشترین ترافیک برای برنامه جانبی ESPN " جام جهانی 2010 فیفا ویژه تلفن همراه آی- فن" که 2/3 میلیون بازدید در یکروز داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed