طبق یافتههای یک بررسی جدید، برای نخستین بار خبرنگاران در سراسر اروپا رسانههای جدید را یک منبع باارزش دانسته و آن را مانعی برای کار خود ارزیابی نمیکنند.
به گزارش ایسنا، بررسی سالانه دیجیتال ژورنالیسم توسط شبکه Oriella PR انجام گرفته و از 774 خبرنگار در 21 کشور نظرسنجی کرده است.
یافتههای این بررسی نشاندهنده تقاضاها از خبرنگاران امروزی است و 46 درصد خبرنگاران مدعی شدهاند از آنها انتظار میرود محتوای بیشتری نسبت به قبل تولید کنند.
با وجود این یافتهها، این بررسی مدعی است روی همرفته رضایت شغلی کاملا بالا مانده است. در حقیقت نزدیک به نیمی از پاسخدهندگان اظهار کردهاند رسانههای دیجیتالی و اجتماعی کار آنها را بهبود دادهاند که هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافتهاند.
با این همه نگرانی درباره آینده رسانههای چاپی بالا مانده و نیمی از خبرنگاران مورد نظرسنجی در مقایسه با 32 درصد در سال گذشته، از حذف شدن انتشار چاپی نشریهشان در آینده ابراز نگرانی کردهاند.
به نظر میرسد شمار رو به رشدی از نشریات در حال پیاده کردن یا بررسی استراتژیهای محتوای پولی مانند سیستمهای اشتراک وبسایتها و برنامههای آیفون اشتراکی هستند.
این بررسی همچنین نشان میدهد اتاقهای خبری بیشتری به رسانههای اجتماعی دسترسی مییابند به طوری که تعداد خبرنگاران مورد بررسی که اظهار کردهاند نشریهشان از هیچ رسانه اجتماعی پشتیبانی نمیکند از یک چهارم در دو سال قبل به 15 درصد کاهش یافته است.
همچنین استفاده خبرنگاران از توییتر در سال گذشته در سراسر جهان شش درصد افزایش یافت و نشریات انگلیسی جزء یکی از سه کاربر اصلی آن بودند.