کودکان آمریکایی بینندگان اصل آگهیهای شبکههای تلویزیونی آمریکا هستند.
به گزارش ایسنا، نتایج یک تحقیق دانشگاهی در آمریکا نشان میدهد که بینندگان اصلی تبلیغات تلویزیونی در این کشور کودکان بوده و در این میان کودکان تمایل زیادی به خوردن غذاهای آماده و یا اصطلاحا «فستفود» در زمان تماشای تبلیغات تلویزیونی دارند.
به گزارش نیویورک تایمز، بینندگان بخش اعظم تبلیغات شبکههای تلویزیونی آمریکا، کودکان دو تا 11 ساله هستند و بیشتر آنها عادت دارند تا در زمان تماشای این برنامهها، غذاهای آماده و یا نوشابه بخورند.
به گفتهی محققان، ادامهی این روند میتواند افزایش شدید علاقهی کودکان به غذاهای آماده را در پی داشته باشد که در بلندمدت میتواند صدمات جدی به سلامت نسل آینده آمریکا وارد کند.
در حدود دو ماه قبل نیز محققان موسسهای تحقیقاتی در آمریکا در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیدهاند که یکی از علل کاهش سن ارتکاب جرم در آمریکا، حجم پایین برنامههای ویژه کودکان در شبکههای تلویزیونی این کشور بوده و خواستار افزایش پخش برنامههای تلویزیونی ویژه کودکان از شبکههای تلویزیونی آمریکا شدهاند.
محققان در این تحقیق به این نتیجه رسیدهاند که به دلیل حجم کم برنامههای تلویزیونی ویژه کودکان در تلویزیونهای آمریکا، کودکان به تفریحات ناسالم و یا تماشای برنامههای ویژه بزرگسالان میپردازند که این امر میتواند در درازمدت کاهش سن ارتکاب جرم را در پی داشته باشد.