تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 15 تیرماه 1389  

 

دردسرهای آی.فون ادامه دارد: ماجرای ایمیل‌های رئیس اپل و کاربر عصبانی

 
 

انتشار خبر تبادل ایمیلی میان استیو جابز و یک کاربر عصبانی به نقص موجود در "آی- فن نسل چهارم" در روی اینترنت این روزها به یکی دیگر از بدشانسیهای بزرگ شرکت اپل در مورد دردسرهای شگفت انگیز این محصول جدید تبدیل شده است. 

 
 

انتشار خبر تبادل ایمیلی میان استیو جابز و یک کاربر عصبانی به نقص موجود در "آی- فن نسل چهارم" در روی اینترنت این روزها به یکی دیگر از بدشانسیهای بزرگ شرکت اپل در مورد دردسرهای شگفت انگیز این محصول جدید تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها دنیای وبلاگهای آمریکایی از یک ماجرای عجیب که موجب آشفتگی روابط عمومی شرکت اپل شده است در شوک بسر می برند.

برای کسانی که به خرافات معتقدند، "آی- فن نسل چهارم" برای شرکت اپل از اول بدشگون بود. ماجرای گم شدن نمونه آزمایشی این محصول جدید اپل و انتشار تصاویر آن پیش از عرضه رسمی، اولین دردسر بزرگ اپل در ماجرای این تلفن همراه بود اما این تنها بخش کوچکی از بدشگونی "آی- فن 4" برای این شرکت کالیفرنیایی بود.

در حقیقت یک روز پس از عرضه این تلفن همراه معلوم شد که آی - فن نسل چهارم دچار یک نقص بزرگ است به طوری که اگر کاربران این تلفن همراه را با دست چپ بگیرند جلوی آنتن گرفته می شود و سیگنالهای موبایل از بین می روند. این نقص به ویژه برای کاربران چپ دست یک مشکل بزرگ به شمار می رود.

استیو جابز که از این نقض به شدت دچار گیجی شده بود شخصا وارد میدان شد و ضمن تائید این مشکل پیش بینی نشده و شگفت انگیز توضیح داد: "آنتن آی- فن جدید در موقعیتی قرار گرفته است که وقتی کاربر این دستگاه را از طرف چپ می گیرد روی آن پوشیده می شود و بنابراین سیگنالهای موبایل از بین می رود."

رئیس اپل افزود: "تمام تلفنهای همراه فضاهای حساسی دارند. ما از کاربران می خواهیم که همیشه این تلفن همراه را از طرف راست بگیرند."

اما این پاسخ نتوانست کاربران ناراحت را راضی کند بنابراین رئیس اپل تصمیم گرفت رسما از کاربران عذرخواهی کند و قول دهد که ظرف چند هفته آینده این مشکل پیش بینی نشده را حل کند.

اکنون داستان دیگری "آی- فن نسل چهارم" و به خصوص استیو جابز را درگیر خود کرده است. این ماجرای جدید از آنجا آغاز شد که روز پنجشنبه اول جولای یک وبلاگ آمریکایی به نام Boy Genius Report یک رد و بدل ایمیلی میان استیو جابز و یک کاربر به نام "جیسون بارفورد" با نام مستعار "تام" را منتشر کرد. در این ایمیل، این کاربر عصبانی که خود را "یک شیفته واقعی محصولات اپل" معرفی می کند به شدت در مورد نقص "آی- فن 4" اعتراض می کند اما استیو جابز با خونسردی در پاسخ به این کاربر عصبانی می نویسد: "آرام باش... آرام باش... از خانواده ات لذت ببر. این تنها یک موبایل است. زیاد به آن اهمیت نده!" (Retire, relax, enjoy your family. It is just a phone. Not worth it)

این سخنان بلافاصله مثل صدای طبل هندی روی وب طنین افکند و 30 وبلاگ با شرح و تفسیر حرف به حرف این جمله استیو جابز، به نقل این خبر پرداختند.

جیسون بارفورد، این ایمیلها را برای سردبیر وبلاگ Boy Genius Report ارسال کرده بود. اما یک سخنگوی ارشد اپل روز دوم جولای در گفتگو با سایت "سی. ان. ان. مانی" تبادل این ایمیلها را رسما تکذیب کرد.

وبلاگهای شبکه درمورد این اظهارات روابط عمومی شرکت کوپرتینو توجه کاربران به یک نکته معطوف کردند و نوشتند: "توجه کنید که سخنگوی اپل نگفته است که این گفتگوی ایمیلی به روشی اشتباه بوده است بلکه کلا وجود آن را جعلی و ساختگی دانسته است."

دنیای وب در این مورد و با اطمینانی که به اپل دارد حق را به استیو جابز داد و ضمن حمله به وبلاگ Boy Genius Report وبلاگ نویسان را به انتشار اخبار بررسی نشده متهم کرد.

این درحالی است که Boy Genius Report تصمیم گرفت مستقیما از خود و آن کاربر بدشناس دفاع کند. به همین دلیل مقاله جدیدی که منتشر کرد 100 درصد اطمینان داد که این ایمیل را با اکانت جی- میل جیسون دریافت کرده و توانسته است با کمک کارشناسان انفورماتیک آدرسهای IP را که رئیس اپل از طریق آنها اقدام به ارسال این ایمیل کرده است کشف کند.

باوجود این، روابط عمومی اپل همچنان بر جعلی بودن این تبادل ایمیلی تاکید دارد، درحالی که این بار دنیای وب در مورد صحت سخنان سخنگوی کوپرتینو دچار تردید شده و مرتب این سئوال از خود می پرسد: آیا این ایمیلها واقعی هستند؟

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed