تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: دوشنبه، 14 تیرماه 1389  

 

هفت‌ونیم میلیون دلار هزینه خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی

 
 

مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت: مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود. 

 
 

مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت: مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.

علی اصغر پورمحمدی که ریاست شورای هماهنگی ورزش صداوسیما را نیز برعهده دارد در گفت‌وگو با ایسنا، خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را حاصل تلاش مهندس تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما دانست که سرپرستی تیم خرید را بر عهده داشت.

مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه سه سیما اظهار کرد: ایران از کشورهای منحصربه‌فردی است که مسابقات جام‌جهانی را پخش می‌کند. متأسفانه در حال حاضر ورزش بیشتر تجارت است و منبعی برای کسب درآمد در سطح جهان محسوب می‌شود و ماجراهای پشت صحنه‌ی آن بسیار زیاد هستند.

وی تصریح کرد: سازمان صداوسیما برای خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی، مشکلات بسیاری داشت اما در نهایت توانست با قیمتی که سازمان مایل بود، این حق پخش را خریداری کند.

مدیر شبکه سه به ایسنا گفت: تمام شبکه‌های ایران از طریق ماهواره قابل دسترسی هستند، اما حق پخش مسابقات جام جهانی تنها به داخل ایران تعلق دارد. بر این اساس بخش فنی ما به گونه‌ای عمل کرده‌است که مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش می‌شود و هرکسی نمی‌تواند این تصاویر را با ریسیور دریافت کند. زیرا هنگام پخش بازی‌ها تصاویر شبکه سه قطع می‌شود.

پورمحمدی سپس در پاسخ به پرسش ایسنا درباره عدم اعزام گزارشگری از شبکه سه به بازی‌های جام‌جهانی 2010 و اینکه آیا این مساله تکراری بودن برخی برنامه‌ها و بخش‌های خبری سیما را موجب نمی‌شود؟ گفت:

من این مسأله را قبول ندارم؛ قرار بر این شد که واحد مرکزی خبر که در آفریقای جنوبی مستقر هستند، حاشیه‌های مسابقات جام جهانی آفریقا را پوشش دهد و گروه سه نفره خبرنگار و تصویربرداری که در آفریقای جنوبی داریم حواشی مسابقات را ضبط کنند؛ اما از آنجا که این مسابقات 36 دوربین اچ دی و برای پخش بازی‌های سه بعدی با بیش از 40 دوربین پوشش داده می‌شود، بخشی وجود ندارد که از دید دوربین‌ها و رسانه‌ها پنهان بماند. ضمن این که ده‌ها دوربین دیگر ورزشکاران را از محل اقامتشان تا محل بازی‌ها پوشش می‌دهند.

مدیر شبکه سه سیما یادآور شد: پوشش تمام اتفاقات جام جهانی به نیروی انسانی نیاز دارد و اگر ما 20 گروه خبرنگار و تصویربردار هم به آفریقای جنوبی اعزام می‌کردیم، این اتفاق محقق نمی‌شد، چراکه فاصله شهرها در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است و بازی‌ها در یک روز در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. بنابراین پوشش مسابقات متعدد در شهرهایی که از هم فاصله دارند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی می‌خواهد. ضمن این‌که به کارت‌های خاصی نیز نیاز است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب کارشناسان ویژه برنامه جام‌جهانی شبکه سه سیما و این که چقدر بر تنوع و تخصص آنها تاکید می‌شود؟ گفت: ما تقریبا از تمام کسانی که حرفی برای گفتن داشتند و مایل به حضور در برنامه بودند، دعوت کردیم؛ در انتخاب کارشناسان سوابق تحصیلات آکادمیک و تجربی افراد در حوزه فوتبال لحاظ می‌شود آنها باید قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسابقات را داشته باشند و مطالعات آن‌ها بروز باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed