تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 13 تیرماه 1389  

 

پاکستان خواستار اتصال فیبرنوری با ایران از مسیر خط لوله گاز دو کشور شد

 
 

پاکستان خواستار اتصال مستقیم به ایران از طریق فیبرنوری شده است.  

 
 

پاکستان خواستار اتصال مستقیم به ایران از طریق فیبرنوری شده است.

به گزارش عصر ارتباط، پس از امضای قرداد خط لوله گاز میان ایران و پاکستان، این کشور خواستار تطابق مسیر خطوط فیبر نوری میان ایران و پاکستان با خط لوله گاز این دو کشور شده است.

این پیشنهاد به دلیل صیانت مدام از این مسیر و امن بودن آن برای کاشت فیبر نوری مطرح شده است.

ارایه این درخواست از سوی پاکستان به ایران که به دنبال افزایش ارتباطات خود با کشورهای منطقه خاورمیانه است، نقطه قوتی در توسعه ارتباطات بین‌الملل کشور خواهد بود.

مشاور دولت پاکستان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورش خواسته است تا برای توسعه فعالیت‌‌های اقتصادی پاکستان در بخش مخابرات زمینه همکاری‌های میان دو کشور افزایش یابد. او ادامه داد: «ارتباط فیبرنوری زمینی میان دو کشور علاوه بر اینکه مزایای اقتصادی برای هر دو طرف دارد موجب افزایش صلح در منطقه نیز خواهد شد.»

مشاور پاکستانی در جلسه‌ای که با حضور ماشاا...شاکری سفیر ایران در پاکستان برگزار شد، از وی خواست تا به دلیل علاقه هر دو کشور به افزایش همکاری‌های دو جانبه، موضوع همکاری میان دو طرف در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی شود.

در ادامه این درخواست‌های دولت پاکستان مشاور ارشد این کشور گفت: «کشور ایران و پاکستان که سابقه همکاری‌های تجاری خوبی در گذشته را نیز دارند باید روابط اقتصادی خود را توسعه دهند و بدین منظور می‌توانند با بهره‌برداری از خط لوله گاز کشیده شده برای اتصال فیبرنوری به منظور صرفه‌جویی در وقت و انرژی استفاده کنند.»

او به پتانسیل‌های بزرگ همکاری دو طرفه میان این دو کشور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و پیشنهاد کرد تا دو کشور حجم روابط اقتصادی خود در این زمینه را افزایش دهند.

انعقاد قرارداد خط لوله گاز میان ایران و پاکستان گام مهمی در توسعه همکاری های اقتصادی دو طرف است که به نظر می‌رسد با انجام آن گام مهمی برای بهبود و توسعه فعالیت‌های اقتصادی منطقه برداشته شود و به همین منظور پاکستان قصد دارد تا از آن به بهترین نحو بهره‌برداری کند. گرچه تبدیل شدن ایران به هاب منطقه از آرزوهای دیرینه ایران و در راستای چشم‌انداز 20 ساله کشور است اما علیرغم وعده‌هایی که طی چند سال گذشته درخصوص آن داده شده اما هنوز این امر محقق نشده است.

از سوی دیگر این شرکت طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا با برقراری اتصال از طریق فیبرنوری با دیگر کشورهای منطقه و ترانزیت ترافیک بین الملل به یکی از بازیگردانان اصلی این عرصه تبدیل شود و بر همین اساس هم برای افزایش ظرفیت پهنای باند کشور قراردادهای زیادی با کشورهای همسایه منعقد کرده تا علاوه بر تامین نیاز داخلی نسبت به ترانزیت و فروش آن به دیگر کشورها اقدام کند.

بر همین اساس نیز انتظار می‌رود این پیشنهاد پاکستان که هزینه زیادی برای این شرکت در برنخواهد داشت و به راحتی می‌تواند از امکانات ایجاد شده برای کشیدن خط لوله گاز و صیانت ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود، استفاده کند و مسیرهای فیبرنوری خود را افزایش دهد که علاوه بر درآمدزایی موجب افزایش ارتباطات بین‌الملل ایران نیز خواهد شد.

سوی دیگر این ماجرا ترانزیت ترافیک ارتباطات بین‌الملل از طریق 20 درگاه بین‌الملل را نیز تصویب کرده است.

محمود خسروی -مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- که این روزها تاکید زیادی بر ترانزیت ترافیک بین الملل دارد، در این باره به خبرنگار ما گفت: پیشنهاد اولیه برای ترانزیت ترافیک در 20 نقطه بین‌الملل که در مرزهای آبی و خاکی واقع شده‌اند، تدوین شده است.

او افزود: تلاش کردیم ارتباطات بین‌الملل سیستماتیک شود و بر همین اساس کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بین‌الملل تشکیل داده‌ایم که یکی از برنامه‌های مهم آن مشخص کردن درگاه‌های بین‌الملل و طراحی ماتریس ترافیکی آن است.

خسروی گفت: در مرحله بعد این درگاه‌ها را براساس پیش بینی ترافیکی از شرق و غرب و شمال و جنوب کشورمان به یکدیگر وصل می‌کنیم تا باتوجه به موقعیت جغرافیایی ارزشمندی که کشورمان دارد، امکان ترانزیت ارتباطات و کسب درآمد بالا از این طریق فراهم شود و این اقدام مقدمه‌ای برای هاب شدن کشورمان در منطقه است.

به نظر می‌رسد به دنبال این اهداف بلندی که خسروی در سر می‌پروراند پیشنهاد پاکستان را نیز با آغوش باز بپذیرد تا علاوه بر افزایش درگاه‌های بین‌الملل خود، بر میزان ترانزیت ترافیک بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بیافزاید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed