تایمز که یکی از معروفترین روزنامههای انگلیس است، دریافت هزینه از خوانندگان برای دسترسی به وب سایت این روزنامه را آغاز کرد.
به گزارش ایسنا، اشتراک روزانه یک پوند و اشتراک هفتگی دو پوند برای وب سایت روزنامه تایمز یا نشریه خواهر آن ساندی تایمز که هر دو به امپراطوری رسانهیی نیوزکورپ متعلق هستند، هزینه دارد.
با کاهش فروش روزنامه در سراسر جهان و آنلاین شدن بیشتر تبلیغات، دارندگان روزنامهها مدلهای کسب و کار پرمنفت را برای نشریاتشان جستوجو کردهاند که بسیاری از آنها در سالهای اخیر ناچار به تعطیلی شدهاند.
روپرت مرداک، صاحب امپراطوری رسانهیی نیوزکورپ، ماه اوت گذشته برنامههایش برای دریافت هزینه دسترسی به وب سایتهای خبری این شرکت را اعلام کرد.
روزنامه اقتصادی فایننشیال تایمز از خوانندگان برای دسترسی به محتوای آنلاین هزینه دریافت میکند، در حالی که وال استریت ژورنال که بخشی از امپراطوری رسانهیی مرداک است، نیز در حال حاضر تنها روزنامه آمریکایی بزرگی محسوب میشود که برای دسترسی آنلاین کامل از خوانندگان پول میگیرد.
نیویورک تایمز نیز در ماه ژانویه اعلام کرد که از اوایل سال 2011 دریافت هزینه برای محتوای آنلاین را آغاز میکند.
آمارهای رسمی جدید منتشره از کاهش سال به سال تیراژ روزنامههای بزرگ انگلیسی حکایت دارد؛ این آمار برای تایمز 515 هزار و 379 نسخه بوده که 13 درصد کاهش نشان میدهد و برای ساندی تایمز یک میلیون و 117 هزار و 749 نسخه بوده که شش درصد کاهش یافته است.
کارشناسان هشدار دادهاند که روزنامهها با برپایی سیستمهای اشتراک به ریسک دست میزنند، در حالی که پیشبینی میکنند بسیاری دیگر از آنها نیز دست به این کار خواهند زد.