سازندگان تلویزیون ژاپنی ممکن است جنگ سهبعدی راه بیندازند اما نتایج یک بررسی نشان داد که مردم این کشور چندان برای داشتن این نوع تلویزیونها هیجان ندارند.
به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی وبسایت مقایسه قیمت Kakaku.com، حدود 70 درصد مردم ژاپن برنامهای برای خرید یک تلویزیون سهبعدی برای خانهشان ندارند و تنها 31.2 درصد خرید چنین دستگاهی را در نظر داشته یا مایل به خرید آن هستند.
افراد مورد نظرسنجی نیاز به استفاده از عینک ویژه، قیمتهای بالا و نبود محتوای قابل دسترس را از جمله دلایل بیعلاقگی به تلویزیونهای سهبعدی برشمردهاند.
سازندگان الکترونیکی مانند سونی و پاناسونیک با عرضه محصولات جدید به بازار تلویزیونهای سهبعدی وارد شده و امیدوارند نمایش فیلمهای سهبعدی در سینما مردم را برای داشتن دستگاههای سهبعدی در خانه علاقهمند کند.
در آمریکا وضعیت برعکس بوده و در حالی که انتظار میرود کمتر از پنج درصد از خریدهای تلویزیون در سال جاری تلویزیون سهبعدی باشد، اما شرکت پژوهشی iSuppli پیشبینی کرده که فروش این نوع تلویزیون در عرض سه سال، سه برابر شود.