تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: جمعه، 11 تیرماه 1389  

 

درآمد ۱۶ هزار میلیارد تومانی اپراتور سوم برای دولت

 
 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت که بر اساس طرح تجاری ارائه شده توسط اپراتور سوم تلفن همراه پیش‌بینی می‌شود که این اپراتور در طول 15 سال فعالیت 67 هزار میلیارد تومان درآمد به‌دست آورد که میزان حق‌السهم دولت از رقم 67 هزار میلیارد تومان 6/23 درصد است که رقمی معادل 16 هزار میلیارد تومان می‌شود.  

 
 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت که بر اساس طرح تجاری ارائه شده توسط اپراتور سوم تلفن همراه پیش‌بینی می‌شود که این اپراتور در طول 15 سال فعالیت 67 هزار میلیارد تومان درآمد به‌دست آورد که میزان حق‌السهم دولت از رقم 67 هزار میلیارد تومان 6/23 درصد است که رقمی معادل 16 هزار میلیارد تومان می‌شود.

رضا تقی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: برای تضمین و اطمینان خاطر از استیفای حقوق دولت، چنانچه اپراتور به درآمد پیش‌بینی شده در طرح تجاری نرسد، هرگز درآمد دولت از میزان 52/16 درصد 67 هزار میلیارد تومان کم‌تر نخواهد شد. این بدان معنی است که درآمد دولت قریب به 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

او درباره جزئیات سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه، بهاء، نحوه واگذاری، تعرفه‌ها و پیش‌شماره آن اظهار کرد: طبق پروانه اپراتور سوم باید 9 ماه بعد از فعال شدن قرارداد، سیم‌کارت‌ها را به متقاضیان تحویل دهد و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیم‌کارت‌ها از بهمن‌ماه سال جاری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توزیع سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن همراه به‌صورت هم‌زمان در تهران و کلانشهرها است و درنهایت به تدریج در تمام کشور، عرضه خواهد شد و پیش شماره آن هم به احتمال زیاد کد 092 خواهد بود.

وزیر ارتباطات با بیان این که البته هنوز بهای این سیم‌کارت‌ها مشخص نیست، تصریح کرد: سقف سیم‌کارتهای دائمی این اپراتور در پروانه، 120 هزار تومان دیده شده و قیمت احتمالی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم حداکثر همین میزان خواهد بود، ضمن این که می‌تواند سیم‌کارت اعتباری هم داشته باشد.

تقی‌پور گفت: البته شرکت تامین تله‌کام در حال مطالعه استراتژی بازار است و تا زمانی که این مطالعات مشخص نشود و شرایط بازار با توجه به رقبای موجود سنجیده نشود، نمی‌توان بهای این سیم‌کارت‌ها را مشخص کرد.

وی ادامه داد: در مورد تعرفه هم به محض این که تعرفه‌ی مکالمه با سیم‌کارت نسل سوم درخواست شود، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره بررسی و اظهارنظر خواهد کرد.

او با بیان این که خوشبختانه بر اساس وعده‌ای که دادیم و با پیش‌بینی زمانی، صدور پروانه و واگذاری امتیاز اپراتور سوم تلفن همراه صورت گرفت بیان کرد: البته موضوع اپراتور سوم تلفن همراه با مسائل و مشکلاتی رو به رو شد که آغاز به کار آن و انجام مراحل بعدی فعالیت آن را با تاخیر مواجه کرد. در نهایت، پس از باطل شدن مزایده مربوطه، هیات دولت بر اساس مصوبه‌ای تصمیم گرفت با ترک تشریفات و با هدف حداکثر استفاده از توان داخل و تسریع در فرآیند اجرایی این اپراتور، لیسانس سومین اپراتور تلفن همراه کشور را به شرکت تأمین تلکام اعطا کند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اپراتور سوم با شرایط ترک مناقصه و رعایت قانون واگذار شد که صدور پروانه آن یک توفیق است. البته، لازم است که مجلس و دولت کمک کنند تا اپراتور سوم جنبه اجرایی پیدا کند، زیرا راه‌اندازی اپراتور سوم موجب ایجاد فضای رقابت و افزایش کیفیت در کشور می‌شود.

تقی‌پور درباره انتخاب شریک برای اپراتور سوم هم گفت: اجرای پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کار چندان پیچیده‌ای نیست و شرکت‌های داخلی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند؛ در عین حال این شرایط فرصتی برای پرورش شرکت‌های ایرانی و اپراتورهای داخلی است.

او ادامه داد: البته در اپراتور سوم بحث سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی روز مطرح است که با وجود بازار فن‌آوری اطلاعات در جهان، شرکت تأمین تلکام مجبور است از اپراتورها و شرکت‌های بزرگ خارجی برای این مهم استفاده کند.

به گفته وی خوشبختانه در بحث اپراتور سوم توجه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد، بنابراین این اپراتور می‌تواند برای تأمین نیازهای فنی از امکانات فنی خارجی استفاه کند و تصور می‌کنم اپراتور سوم با انتخاب مشاور خارجی در این خصوص تلاش می‌کند.

تقی‌پور ادامه داد: اپراتورهای اول و دوم صرفا می‌توانند سرویس‌های مبتنی بر نسل تا 75/2 ارائه کنند، در حالی که امتیاز واگذاری سرویس‌های نسل سوم تا 2 سال به‌صورت انحصاری برای اپراتور سوم منظور شده است. بنابراین این اپراتور می‌تواند خدمات ارزش افزوده متنوعی را با پهنای باند بالا به مشترکان خود ارائه کند و این خدمات زمینه لازم را برای خدمات دولت الکترونیک، پرداخت الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی و... فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات درباره نقش اپراتور سوم تلفن همراه در توسعه کشور تصریح کرد: اپراتور سوم تلفن همراه برای این که فضای رقابتی در حوزه ارتباطات سیار در کشور احیا و تقویت شود، ضروری است و در تعهدات صورت گرفته، پیمانکار موظف به اجرای صحیح قانون شده که این کار به بومی شدن تکنولوژی و افزایش تولیدات و کیفیت منجر می‌شود.

او درباره اهداف اپراتور سوم هم ابراز کرد: تحقق دو هدف ارائه خدمات ارزش افزوده با پهنای باند زیاد و جذب سرمایه خارجی و انتقال دانش به داخل کشور در پروژه اپراتور سوم، دنبال می‌شود. این اپراتور حداقل باید نسل 3 را ارائه کند و مجاز است از اپراتورهای بزرگ دنیا کمک بگیرند که با توجه به زمان‌بندی که ارائه دادند، می‌توانیم بگوییم حتماً مجبور خواهند بود از وجود شرکاء و اپراتورهای بزرگ خارجی برای عمل به موقع به تعهدات خود استفاده کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed