تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: سه شنبه، 1 تیرماه 1389  

 

برنامه «طنز ایرانی» از این هفته در رادیو فرهنگ

 
 

برنامه «طنز ایرانی» با موضوع بررسی طنز‌های مکتوب در شبکه رادیویی فرهنگ تولید و پخش می‌شود.  

 
 

برنامه «طنز ایرانی» با موضوع بررسی طنز‌های مکتوب در شبکه رادیویی فرهنگ تولید و پخش می‌شود.

رضا ساکی، کارشناس - مجری این برنامه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که پخش برنامه‌ی «طنز ایرانی» از پنج‌شنبه این هفته(سوم تیر ماه) آغاز می‌شود.

به گفته‌ی وی، برنامه‌ی «طنز ایرانی» در دو باکس نیم‌ساعته طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 11و30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

ساکی همچنین اظهار کرد: در نخستین برنامه از طنز مکتوب با حضور اسماعیل امینی درباره تفاوت طنز با هجو، هزل و فکاهی صحبت می‌کنیم و از هفته دیگر توالی تاریخی در طنز مکتوب آغاز می‌شود.

او با بیان این‌که در برنامه‌ی «طنز ایرانی» صرفا بررسی آثار طنز مکتوب هدف قرار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: بررسی طنز مکتوب در ایران را از دوره‌ی سلجوقیان آغاز می‌کنیم و این بررسی را تا دوره‌ی معاصر ادامه خواهیم داد؛ ضمن این‌ که در کنار پرداختن به وضعیت طنز در هر دوره تاریخی، اگر کتاب مطرحی نیز وجود داشته باشد، به آن خواهیم پرداخت.

به گفته‌ی وی، در برنامه‌ی «طنز ایرانی» رد پای طنز در آثار فردوسی، عطار، مولانا، ثنایی، عبید زاکانی، حافظ، انوری و غیره بررسی می‌شود.

ساکی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی این‌که با توجه به طرح مباحث تخصصی در این برنامه، مخاطب «طنز ایرانی» را چه گروهی می‌داند؟ خاطرنشان کرد: مباحث این برنامه تخصصی است؛ اما سعی می‌کنیم آنها را به گونه‌ای مطرح کنیم که برای مخاطب عام هم قابل درک باشد. برای مثال وقتی می‌خواهیم به طنز مولوی بپردازیم، خیلی ساده مباحث را مطرح خواهیم کرد. بر این اساس سعی می‌کنیم مخاطبی که چندان با ادبیات میانه‌ای ندارد و مخاطب عام نیز جذب این برنامه شود.

وی در پاسخ پرسش دیگری درباره‌ی معیار انتخاب کارشناسان «طنز ایرانی» خاطرنشان کرد: قاعدتا باید ببینیم هر فرد چقدر در زمینه‌ی موضوعی که مد نظر برنامه است، کار کرده ‌است. مهمانان «طنز ایرانی» از میان صاحبنظران درجه یک هر حوزه تخصصی انتخاب می‌شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مدت زمان نیم‌ساعت را برای برنامه «طنز ایرانی» کافی می‌داند؟ گفت: به نظرم این مدت زمان بد نیست؛ برای حوصله مخاطب رادیو این مدت زمان مناسب است و کمک می‌کند که بحث‌ها شسته رفته‌تر ارائه شوند و از حاشیه خودداری شود.

ساکی در پایان یکی از اهداف برنامه‌ی «طنز ایرانی» را ارائه‌ی منبع به شنونده و ارجاع دادن آنها به منابع مکتوب و اینترنتی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، برنامه‌ی «طنز ایرانی» در گروه فرهنگ و دانش رادیو فرهنگ تولید می‌شود و تهیه‌کنندگی آن را سیروس سراب بر عهده دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed