کتاب «مدیریت بحران و رسانهها» نوشتهی دکتر فریدون وردینژاد (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در چین) و دکتر شهلا بهرامی رشتیانی رونمایی میشود.
به گزارش ایسنا، این نشست در ادامهی سلسله جلسات رونمایی کتاب با عنوان زرینقلم، روز سهشنبه (اول تیرماه) ساعت 16 با حضور دکتر علیاکبر فرهنگی (چهرهی ماندگار علمی ایران در سال 1384 و پدر علم مدیریت رسانه) در فرهنگسرای رسانه برپا خواهد شد.
کتاب «مدیریت بحران و رسانهها» که به تازگی توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) انتشار یافته، مشتمل بر پنج فصل است.
در فصل اول به چگونگی شکلگیری رفتار انسان با توجه به تعاملات محیطی پرداخته شده و ضمن بررسی عوامل مؤثر در رفتار، تأثیر حضور رسانهها و تغییرات رفتاری مورد کنکاش قرار گرفته است.
در فصل دوم این کتاب به هستیشناسی و معرفتشناسی بحران پرداخته شده است.
فصل سوم کتاب نیز به مدیریت بحران اختصاص یافته و در آن مراحل مختلف مدیریت بحران از پیشبینی بحران تا عملیات اجرایی و ارزیابی و تعیین برنامههای جدید توضیح داده شده است.
فصل چهارم کتاب «مدیریت بحران و رسانهها» به ارتباطات بحران به عنوان بخش اصلی در مدیریت بحران اختصاص دارد و در فصل پنجم مبنای تأثیر و کارکردهای رسانه در جوامع با تکیه به انواع نظام رسانهیی، نقشهای رسانهیی، رویکردهای رسانهیی و شیوههای حضور در عرصههای گوناگون به عنوان بستری برای شناخت تأثیر عملکرد رسانه در شرایط بحران مورد بحث قرار گرفته است.
فرهنگسرای رسانه در در میدان ولی عصر (عج)، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پایگاه انتقال خون، پلاک 28 واقع است.
نشست یادشده به همت فرهنگسرای رسانه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) برگزار میشود.