تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: یکشنبه، 30 خردادماه 1389  

 

افزایش جذابیت پخش تلویزیونی جام جهانی با استفاده از فناوری‌های نوین فیلمبرداری

 
 

جام جهانی امسال، با استفاده از فناوری‌های مدرن از جمله فیلمبرداری سه‌بعدی به روی آنتن رفت.  

 
 

جام جهانی امسال، با استفاده از فناوری‌های مدرن از جمله فیلمبرداری سه‌بعدی به روی آنتن رفت.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در حدود یک هفته از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی گذشته، مسوولان فیفا عملکرد آفریقای جنوبی را در زمینه‌ی برگزاری این مسابقات به‌ویژه نحوه‌ی تصویر‌برداری تلویزیونی یکی از مهم‌ترین رویداد‌های ورزشی جهان، مثبت‌ ارزیابی‌ کرده‌اند؛ این درحالی است که قبل از آغاز مسابقات جام جهانی، کارشناسان به‌دلیل ضعف زیرساخت‌های این کشور در زمینه‌ی فناوری اطلاعات نگران کیفیت پوشش تلویزیونی این مسابقات بودند.

در این راستا، در آستانه‌ی برگزاری جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی، فدراسیون جهانی فوتبال با شرکت سونی توافق کرده که 25 مسابقه از مسابقات جام جهانی از جمله بازی‌های مرحله پایانی را با تجهیزات دارای کیفیت بسیار بالا به شکل سه بعدی فیلمبرداری کرده و صدای مسابقات نیز به صورت دالبی پخش شود.

البته شرکت سونی درباره جزییات فناوری که برای فیلمبرداری سه بعدی مسابقات استفاده خواهد کرد، اطلاعات زیادی منتشر نکرده، اما فیلم سه بعدی این بازی‌ها پس از اتمام مسابقات عرضه می‌شود.

در بیشتر سیستم‌های تصویربرداری سه بعدی فعلی، از دو دوربین برای ثبت تصویرها استفاده می‌کنند. فاصله این دو دوربین محاسبه شده است و اختلاف تصویرهای آنان همانند اختلاف تصویرهایی است که ما به طور طبیعی با چشم راست و چپ خود می بینیم.

اما در فناوری جدید تصویربرداری سه بعدی تنها از یک دوربین استفاده می‌شود که این دوربین، تنها یک تصویر می‌گیرد که به وسیله آینه‌ها، به دو تصویر تفکیک می‌شود و روی دو حسگر جداگانه ثبت می‌شود.

البته پیش از این نیز از فناوری تصویربرداری سه بعدی برای تصویربرداری رویدادهای خاص و مهم استفاده شده است.

با این همه این فناوری هنوز هم چندان فراگیر نشده است و این سیستم مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند.

تحلیلگران بر این باورند که هم‌اکنون زمینه‌های رشد و گسترش این فناوری وجود دارد و جام جهانی می‌تواند در استقبال عموم مردم از این فناوری نقش بسیار مهمی ایفا کند.

این در حالی است که شبکه بی.بی.سی اولین شبکه‌ای است که یک مسابقه را به صورت زنده و سه بعدی پخش کرده است. این شبکه همچنین قصد دارد تا بعضی از مسابقه های المپیک 2012 لندن را نیز به صورت سه بعدی تصویربرداری کند.

شبکه اسکای نیز قصد دارد یک شبکه ویژه تلویزیونی برای پخش سه بعدی مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلستان در فصل آتی راه اندازی کند.

در حال حاضر، برای فیلمبرداری هر یک از مسابقات مرحله گروهی، از 25 دوربین استفاده می شود، هر چند که اعلام شده در مراحل بعدی مسابقات، تعداد دوربین ها افزایش می یابد.

همچنین دسترسی تماشاگران خارج از استادیوم‌های مسابقات به تصاویر این بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان برگزاری جام جهانی امسال بوده است. به همین دلیل هم آنها تلاش کرده‌اند تا با استفاده از فناوریهای مدرن امکان تماشای غیر مستقیم این مسابقات را برای طرفداران آنها فراهم کنند.

در این راستا، موبایل‌های هوشمند امکان نمایش تصاویر این مسابقات با سرعت و کیفیت مناسب را برای کاربرانشان فراهم ‌کرده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed