گوگل در حال طراحی فنآوری است که این شرکت را در موقعیت رقابت با شرکتهای رسانهیی دیجیتالی جدیدی قرار میدهد که با کاوش اطلاعات جستوجو برای موضوعات تحت پوشش، برای ارایه محتوا ایده پیدا میکنند.
به گزارش ایسنا، این شرکتهای دیجیتالی جدید امیدوارند با استفاده از تحلیل آماری برای شناسایی موضوعات مورد علاقه مصرفکنندگان و استخدام افراد مستقل برای تولید گزارشها یا ویدیوهای مرتبط، محتوای ارزانتری نسبت به فعالیتهای رسانههای سنتی تولید کنند.
با این همه گوگل در سال جاری امتیاز انحصاری برای یک سیستم به دست آورده که به این شرکت کمک میکند بر مبنای مقایسه آنچه که افراد جستوجو میکنند و آنچه که مییابند، محتوای مورد نظر برای مورد توجه قرار گرفتن را شناسایی کند.
بر اساس اطلاعات امتیاز انحصاری گوگل، ممکن است اطلاعات به دست آمده از این سیستم به ناشران فروخته یا به صورت رایگان ارایه شود که طرح شرکتهایی مانند امریکن آنلاین را که سرگرم طراحی سیستمهایی بهمنظور تولید ایده برای محتوای اینترنتی با استفاده از الگوریتمهای نرمافزاری هستند، به مخاطره میاندازد.
اما مدیران در این بخش میگویند دانستن آنچه افراد در اینترنت میخواهند، تنها یک بخش از این سیستمهای محتوای جدید است و دانستن آنچه که باید با این اطلاعات انجام داد، به همان اندازه مهم است.