موزه گوگنهایم در نیویورک در اقدامی که نشانه جدی گرفته شدن یوتیوب و ویدیوهای غیرحرفهیی آن در دنیای هنر است، با همکاری این سایت، رقابتی را برای جستوجوی خلاقترین ویدیوهای آنلاین آغاز کرد.
به گزارش ایسنا، این پروژه که "اجرای یوتیوب؛ دو سالانه ویدیوی خلاق" نام دارد، شامل ویدیوهای کاربران در ژانرهای مختلف خواهد بود.
از میان 200 فینالیست که در youtube.com/play نشان داده میشوند، 20 ویدیو توسط هیات داورانی متشکل از هنرمندان، فیلمسازان، طراحان و آهنگسازان انتخاب میشوند و ویدیوهای منتخب از این اجتماع اینترنتی در 21 ماه اکتبر، همزمان در موزه گوگنهایم در نیویورک و در مراکز موزه دیگر در برلین، بیلبائو و ونیز نمایش داده میشوند.
شرکت در این رقابت برای همه از افراد حرفهیی خلاق تا آماتورها آزاد بوده و کاربران تا پایان ماه ژوییه مهلت دارند تا پیش از آغاز نمایش ویدیوهای منتخب، آثار خود را برای برگزیده شدن ارسال کنند.