بر اساس پیشبینی جدید پرایس واترز هاوس کوپرز، درآمد تبلیغات و اشتراک روزنامه در آمریکای شمالی تا سال 2012 همچنان کاهش خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش این شرکت خدماتدهنده، روزنامهها پس از پشت سر گذاشتن دو سال کاهش هزینه شدید برای برابری با منابع درآمد تقلیل یافته، همچنان زمان سختی را پیش رو دارند. با اینکه روزنامهها از فروش تبلیغات در اینترنت درآمد کسب میکنند این تبلیغات همچنان کمتر از تبلیغات چاپی هستند.
گزارش انتشاریافته پرایس واترز هاوس کوپرز نشان میدهد که درآمد تبلیغات چاپی برای روزنامهها در آمریکای شمالی از سال 2005 تا 2009 حدود 47 درصد کاهش یافته و از 49.7 میلیارد دلار به 26.4 میلیارد دلار رسیده است.
طی همین مدت مشابه درآمد تبلیغات دیجیتالی تا 33 درصد کاهش یافت اما تا سال گذشته تنها به 2.7 میلیارد دلار بالغ شد. این شرکت انتظار ندارد این تصویر تا آیندهای نزدیک چندان بهبود یابد و 19 درصد کاهش در درآمد تبلیغات چاپی و 9 درصد کاهش در درآمد تیراژ را تا سال 2012 و پیش از اینکه یک اقتصاد سالمتر این صنعت را باثبات کند، پیشبینی میکند.
در حالی که انتظار میرود درآمد تبلیغ دیجیتالی سریعتر به وضع اولیه بازگشته و بهبود یابد، بنا بر پیشبینی این شرکت، این درآمد بین سال 2009 تا 2011 حدود هشت درصد کاهش یافته و در سال 2012 شروع به بالا رفتن میکند اما تا سال 2014 تنها حدود 11 درصد از کل درآمد روزنامهها را تشکیل خواهد داد.
البته روزنامهها در برخی از نقاط خارج از آمریکای شمالی که دسترسی به اینترنت پرسرعت چندان گسترده نیست، رونق دارند؛ به عنوان مثال در آمریکای لاتین درآمد تبلیغ چاپی به طور مداوم از سال 2005 رشد کرده است، در حالی که در آمریکا تاثیر وب مخرب بوده است.
بر اساس برآورد جامعه آمریکایی دبیران خبری، روزنامهها در آمریکا از سال 2001 حدود یک چهارم از کارکنان اتاق خبری خود را کاهش داده و مجموع آنها را به 41 هزار و 500 نفر رساندهاند.