تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 خردادماه 1389  

 

نانومدیا، فرارسانه‌ای با اثرات چشمگیر

 
 

نانو تکنولوژی در عرصه‌های گوناگون موجب تحولات چشمگیر شده است که عرصه‌های ارتباطی و اطلاعاتی نیز بی‌بهره نمانده‌اند به طوریکه نقش این دانش در بالا بردن حجم و گنجایش اطلاعات و افزایش سرعت پردازش و تحلیل داده‌ها و افزایش کیفیت و توانمندی‌های رسانه‌های ارتباطی، رسانه‌یی تحت عنوان نانو مدیا را مطرح می‌کند. 

 
 

ایسنا - نانو تکنولوژی در عرصه‌های گوناگون موجب تحولات چشمگیر شده است که عرصه‌های ارتباطی و اطلاعاتی نیز بی‌بهره نمانده‌اند به طوریکه نقش این دانش در بالا بردن حجم و گنجایش اطلاعات و افزایش سرعت پردازش و تحلیل داده‌ها و افزایش کیفیت و توانمندی‌های رسانه‌های ارتباطی، رسانه‌یی تحت عنوان نانو مدیا را مطرح می‌کند.

نسیم مجیدی قهرودی - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: رشد و توسعه فن‌آوری و تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی به سبب ظریف‌سازی و کوچک‌سازی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در سرعت و حجم رایانه‌ها موجب شده است و در این بین تراشه‌های رایانه‌یی همه جزء نانو مدیا هستند.

او با بیان اینکه نانو مدیا‌ اکنون در ابزار رسانه‌یی، رایانه‌یی، بانکداری الکترونیکی و روابط عمومی الکترونیکی کاربرد دارد، گفت: با استفاده از نانو مدیا دیگر لازم نیست ساعت‌ها منتظر پردازش اطلاعات و یا جست‌وجوهای اطلاعاتی ماند. به‌طور مثال پس از برداشت پول به وسیله کارت الکترونیکی از یک خودپرداز در ثانیه‌هایی بعد پیامکی مبنی بر برداشت وجه از حساب شما دریافت می‌کنید که این بیانگر ذخیره حجم زیاد اطلاعات و تبادل و پردازش آن‌ها، به روز کردن فرد استفاده کننده از آن، یادآوری موعدهای مقرر، ارسال پیام‌های مختلف و ارتباط برقرار کردن با مشتری به عنوان بخشی از خدماتی است که نانو مدیا می‌تواند ارائه دهد.

وی یادآور شد: پیش از ورود رایانه‌های شخصی و اینترنت، که نانو مدیا کم کم جای خود را در ارتباطات باز کرد، تنها نانو مدیا از بعد سخت‌افزاری مطرح بود اما اکنون این فرارسانه می‌تواند حجم بزرگی از اطلاعات را در فضایی کم، فشرده کرده و انتقال دهد.

او با بیان این‌که جهان امروز جهان رقابت است و ما در این عرصه رقابت به سرعت نیاز داریم تا بتوانیم وارد جهان جدیدتری شویم، تصریح کرد: روابط عمومی مجازی با استفاده از نانو مدیا هم‌اکنون در مراکز امنیتی آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده است اما در ایران به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، راه‌اندازی روابط عمومی مجازی با استفاده از نانو مدیا حدود 10 سال طول می‌کشد.

او خاطر نشان کرد: روابط عمومی مجازی برای ارتقاء کیفیت خود و سازمان خود از نانو مدیا استفاده می‌کند تا بتواند در جهان رسانه‌های نوین در ثانیههای کم‌تری اطلاعات را پردازش کند.

وی ادامه داد: چه کسی 50 سال پیش باور می‌کرد، نوع اطلاعاتی را که ما هم‌اکنون می‌توانیم روی یک لوح فشرده با حافظه فقط خواندنی در چند سال اخیر جمع‌آوری و ضبط کنیم؟ برخی از نویسندگان صفحه‌های سنگین بسیار بزرگی را که در دهه 1970 برای ذخیره‌ی یک مگابایت از اطلاعات به کار می‌رفتند، هنوز به یاد می‌آورند.

وی افزود: در آن زمان 650 مگابایت، می‌توانست آزمایشگاهی را به خوبی پر کند و اگر برحسب کاغذ این همه را بخواهیم بیان کنیم، می‌توانستند ساختمانی را پر کنند. کوچک‌سازی و ظریف‌سازی‌داده‌ها از طریق رایانه‌ها سبب برپایی انقلاب اطلاعاتی شد. هیچ شکی وجود ندارد که در آینده زمانی وجود خواهد داشت که در طی آن ما خواهیم توانست هر فردی را با همه دانش موجود در دنیا تجهیز کنیم.

به گفته این استاد دانشگاه این تلاش و مبارزه بی‌امان هم‌چنان دانش موجود و قابل دسترس را به روز خواهد کرد و این مطابق با آخرین دستاوردهای علمی است که با سرعت تمام در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد.

او تاکید کرد: آسان‌ترین راه، این خواهد بود که اطلاعات به لحاظ بیولوژیکی مستقیما به مغز متصل شوند. نوعی از اتصال آرشیو اطلاعاتی که با بعضی از منابع قابل دسترس از راه دور، به روز شده باشند.

وی ادامه داد: این مسیر، شبیه به روز شدن خودکار اطلاعات است، همانند اطلاعات ویروسی که ما هم اکنون از راه دور از طریق اینترنت، روی رایانه خودمان انجام می‌دهیم، ممکن است در برابر پذیرش نظریه یک تراشه ارتباطی کاشته شده در مغز که می‌توان از آن برای به روز کردن داده‌های رایانه‌یی استفاده کرد.

قهرودی خاطر نشان کرد: بعضی از افراد مقاومت از خودشان نشان داده و آن را نمی‌پذیرند. اما مردم هجوم آورده‌اند تا هر وسیله قابل حمل خارجی تازه را برای مقاصد و اهداف مشابه خریداری کنند. نظریه کامپیوترهای قابل حمل و تلفن‌های همراه.

او معتقد است: استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی گسترده مشتمل بر اطلاعات موجود به هر چیزی از ضربان قلب شما گرفته تا انتخاب کالاهای مصرفی، را برای هر کسی میسر و قابل ساخت خواهد کرد. ماشین‌هایی که می‌توانند به تفکر یا اندیشیدن شما کمک کنند، به طوری که این پرسش در ذهن شما نقش خواهد بست که آیا من می‌توانم یک آزمون نانو تکنولوژی را در دانشگاه با موفقیت بگذرانم؟ ‌تحقق این امر واقعا از یک ماشین حساب بعید نخواهد بود.

وی گفت: ناگزیر این تحولات در عرصه تکنولوژی اطلاعاتی اثرات چشمگیری در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و کسب و کار خواهد داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed