تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 خردادماه 1389  

 

تماشای فوتبال در بی‌.بی‌.سی بدون ووووزلا

 
 

در پی شکایت‌های مکرر بینندگان بی‌.بی‌.سی، این شبکه صدای شیپورهای ووووزلا را از پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی حذف می‌کند.  

 
 

در پی شکایت‌های مکرر بینندگان بی‌.بی‌.سی، این شبکه صدای شیپورهای ووووزلا را از پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی حذف می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی بی‌.بی‌.سی اعلام در روزهای آتی از نوعی نرم‌افزار ویژه استفاده خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توان سروصدای گوشخراش شیپورهای ووووزلا را از صداهای موجود در ورزشگاه‌ها، حذف کرد تا بینندگان تلویزیونی با آرامش به تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال بنشینند.

به گزارش گاردین، در روزهای اخیر، بسیاری از بینندگان شبکه تلویزیونی بی.بی.سی از صداهای شیپورهای ووووزلا شکایت کرده و آن را به صدای هزاران زنبور وحشی تشبیه کرده‌اند.

این درحالی است که کارشناسان نیز اعلام کردند که مجموع شیپورهای ووووزلا در هر ورزشگاه‌ فوتبال صدایی معادل بلندشدن یک هواپیمای جت ایجاد کند که می‌تواند به گوش انسان صدمات زیادی وارد کند.

با این وجود، روز گذشته، سپ‌بلاتر رییس فیفا، سروصدای گوش‌خراش ووووزلا را یکی از خصوصیات کشور آفریقای جنوبی دانست و گفت: هیچ دلیلی نمی‌بینم که استفاده از این شیپورها را در ورزشگاه‌ها ممنوع کنم.

بلاتر در ادامه افزود: پیش از این هم گفته بودم که جام جهانی در آفریقای جنوبی رنگ و بوی دیگری خواهد داشت. ما نمی‌توانیم با فرهنگ و سنت هواداران یک کشور مقابله کنیم و اصلا دلیلی هم برای انجام این کار وجود ندارد.

در طول روزهای برگزاری جام جهانی انتقادهای فراوانی نسبت به سروصدای گوش‌خراش این شیپورها از سوی بازیکنان و مربیان تیم‌های حاضر در جام جهانی صورت گرفته است.

بسیاری از خبرنگاران هم با شکایت از این مسئله گفته بودند با وجود این شیپورها نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند و باید هرچه سریعتر جلوی ورود این شیپورها به ورزشگاه گرفته شود.

در مقابل تعدادی از هواداران در حمایت از شیپورهای عجیب و غریب جام جهانی به خبرنگاران گفتند: "مگر جام جهانی چند بار قرار است در کشور ما برگزار شود؟ اگر بخواهیم ساکت باشیم به خانه می‌رویم و بازی را بدون صدا از تلویزیون دنبال می‌کنیم."

داوید ویا مهاجم تیم ملی اسپانیا که در جام کنفدراسیون‌ها درسال 2009 برای کشورش به میدان رفت سابقه این سروصداها را دارد.

ویا گفت: "بازی کردن تحت این شرایط بسیار دشوار است. معمولا بازیکنان درزمین یکدیگر را صدا می‌زنند و با هم صحبت می‌کنند. با وجود این سروصداها حتی از فاصله چند متری هم نمی‌توان چیزی شنید.

داویدویا در ادامه گفت: "حتی بعضی وقت‌ها صدای سوت داور هم شنیده نمی‌شود، البته هیاهوی هواداران جزیی از فوتبال بوده است، اما نه به این صورت که تمام بازیکنان عصبی بازی را دنبال کنند."

اما فیفا نظر دیگری در این باره دارد. به گفته فیفا بازیکنان باید تمام توجه‌شان را معطوف بازی کنند و به مسایل خارج از زمین کاری نداشته باشند.

فیفا پیش از این اعلام کرده بود تنها در صورتی که استفاده از این شیپورها خللی در روند بازی ایجاد کند با آن برخورد خواهد کرد.

سپ‌بلاتر قبل از آغاز جام جهانی وعده داده بود تیم‌ها خودشان را برای رویارویی با پدیده جدیدی به نام ووووزلا آماده کنند. البته بلاتر گفته بود در صورتی که حتی یک شیپور به زمین مسابقه پرتاب شود استفاده از آن تا پایان جام جهانی ممنوع خواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed