کارشناسان مرکز تحقیقاتی eMarketer بر پایه یک بررسی جدید اعلام کردهاند که تا سال 2014 میلادی 77 درصد از کل کاربران آمریکایی تصاویر ویدیویی را در اینترنت مشاهده خواهند کرد.
به گزارش فارس به نقل از سینت، طی سالهای اخیر بر محبوبیت سیستمهای پخش تصاویر اینترنتی بسیار افزوده شده و به گفته شرکت eMarketer، تنها بین سالهای 2008 و 2009 میلادی تعداد کاربرانی که به صورت مستمر این تصاویر را مشاهده میکردهاند 3/11 درصد افزایش یافته است.
همچنین گفته شده که تعداد کاربرانی که فیلمهای سینمایی و برنامههای تلویزیونی را به صورت کامل در اینترنت مشاهده کردهاند بین سپتامبر 2008 و اکتبر 2009 میلادی رشد دو برابری داشته است.
مرکز تحقیقاتی eMarketer پیشبینی کرده است که میزان کلی تماشای تصاویر ویدیویی آنلاین تا سال 2012 میلادی با سرعت پایینتر بین 8 تا 9 درصد رشد خواهد داشت و در چهار سال پس از آن کاهش 2/5 درصدی را تجربه خواهد کرد. اما در این دوره زمانی همچنان بر تعداد کاربرانی که فیلمهای سینمایی یا برنامههای تلویزیونی را به صورت کامل در اینترنت مشاهده میکنند همچنان افزوده خواهد شد.
"پائول ورنا " تحلیلگر ارشد مرکز eMarketer طی بیانیهای گفت: اگر موج نخست مشاهده تصاویر آنلاین را مراجعه کاربران به سایت YouTube برای تماشای بخشهای کوچکی از فیلمها یا برنامههای تلویزیونی در نظر بگیریم، موج آتی این جریان مشاهده فیلمهای سینمایی و برنامههای تلویزیونی کامل در اینترنت است که البته این امر نیازمند دسترسی به اینترنت پرسرعت است.
شرکت تحقیقاتی In-Stat پیشبینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بیش از 6/14 میلیون دستگاه قابلحمل با قابلیت پخش تصاویر ویدیویی آنلاین در آمریکا عرضه خواهد شد که این رقم در سال 2014 میلادی به 4/83 میلیون دستگاه میرسد.