تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 24 خردادماه 1389  

 

دومین نشست «شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار شد

 
 

دومین نشست شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت‌ها و تهدیدها با هدف آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و با حضور مسوولان و صاحبنظران حوزه اینترنت و رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.  

 
 

ایسنا - دومین نشست شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت‌ها و تهدیدها با هدف آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و با حضور مسوولان و صاحبنظران حوزه اینترنت و رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با حضور مهدی صرامی - معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال -، دکتر حسن نجفی سولاری - مدیرکل تولید و فنی سازمان صدا و سیما -، محمدصادق افراسیابی - مشاور مرکز رسانه‌های دیجیتال - و نمایندگان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در باره تعریف شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این شبکه‌ها پرداختند.

دکتر نجفی سولاری در ابتدای نشست گفت: هر چند شبکه‌های اجتماعی صرفاً مربوط به فضای سایبر نبوده و نیست، اما در حال حاضر بحث مربوط به شبکه‌هایی مانند فیس بوک و تویتر است که بستری را برای جنگ نرم فراهم کرده‌اند.

وی افزود: ظاهرا شبکه‌هایی مانند فیس بوک و تویتر تنها زیرساختی فنی هستند اما در حقیقت بنیان‌گذاران این مجموعه‌ها قطعا اهدافی سیاسی و فرهنگی را دنبال می‌کنند. به همین دلیل تشکیل شبکه‌هایی اجتماعی در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفان با هدف تبلیغ نرم، آرام و موثر فرهنگ اجتماعی سیاسی اسلام ضرورت دارد.

در ادامه مهدی صرامی به بیان فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی شبکه‌های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: یکی از چالش های مربوط به شبکه‌های اجتماعی این است که ما هنوز فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان را در این فضا بازتولید نکرده‌ایم و باید قبل از هر اقدامی پیشینه فرهنگیمان را که مقام معظم رهبری از آن با عنوان فرهنگ اسلامی - ایرانی یاد کرده‌اند ، در فضای مجازی بازتولید کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از تهدیدهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی عدم احساس امنیت نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی در فضای مجازی است.

معاون مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در ادامه خاطر نشان کرد: در برابر تهدیدهایی که در فضای مجازی با آن مواجه هستیم، فرصت‌هایی نیز وجود دارد که نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

وی برخورداری کشور از محتوای ارزشمند و فاخر را از جمله مهمترین فرصت‌ها برشمرد و تصریح کرد: کشورمان از محتوای بسیار مناسبی در حوزه‌های فرهنگی البته در قالب کتاب برخوردار است که با تبدیل آن در قالب دیجیتال می‌توان از این فرصت به نحو شایسته استفاده کرد.

صرامی یکی دیگر از فرصت‌های مربوط به فضای مجازی کم هزینه بودن عنوان کرد و گفت: در زمانی که ایجاد ظرفیت‌های رسانه‌یی و ماهواره‌یی به سرمایه‌های هنگفت نیاز دارد، جوانان با انگیزه کشورمان با هزینه‌های بسیار کم می‌توانند در فضای مجازی حضوری موثر و فعال داشته باشند.

محمدصادق افراسیابی نیز شناخت محدود اقشار مذهبی جامعه نسبت به فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی برای گسترش دینداری را یکی دیگر از چالش‌های مربوط به جامعه مجازی ایرانیان عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که مراکز فرهنگی و رسانه‌یی نظام باید انجام دهند بالا بردن سطح شناخت قشر مذهبی جامعه و مسوولان نظام نسبت به قابلیت‌های شبکه های اجتماعی برای ترویج فرهنگ دینی در سطح جهان است.

وی با اشاره به خبری که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شد افزود: هر چند آمریکا و انگلیس با فشار بر شورای امنیت سازمان ملل موفق به گرفتن قطعنامه علیه ایران شدند، اما اگر در سخنان نظریه‌پردازان فرهنگی غرب دقت کنیم، می‌بینم که خود می‌دانند که تحریم ایران بیش‌تر به ضرر آن‌ها است تا ما و تنها راهی که برای مقابله جدی با جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده‌اند تقویت سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی در ایران است.

افراسیابی با تبیین شرایط موجود، حضور گسترده و خودجوش نیروهای مذهبی در فضای سایبر و تشکیل شبکه‌های اجتماعی توسط نهادهای مردمی را تنها راه پیروزی در جنگ نرم خواند و تصریح کرد: بسیج میلیونی باید در فضای سایبر بازتولید شود تا این بار نیز صهیونیسم در رسیدن به اهداف شیطانی خود ناکام گردد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed