طبق اعلام فیسبوک، ماهانه حدود 20 میلیون ویدیو به این سایت شبکه اجتماعی ارسال میشوند.
به گزارش ایسنا، در حقیقت شمار ویدیوهایی که به این سرویس ارسال میشوند، از زمانی که فیس بوک به کاربران امکان داده از طریق ایمیل و همچنین از طریق آیفونشان ویدیوها را به این سایت ارسال کنند، دو برابر شده است.
اما تنها ویژگی ارسال ویدیو نیست که توجه کاربران این سرویس را جلب کرده زیرا حدود نیم میلیارد کاربر جهانی این شبکه اجتماعی، در ماه تقریبا دو میلیارد ویدیو تماشا میکنند.
در حالیکه این آمار قابل ملاحظه به نظر میرسد با این همه در مقایسه با عادتهای تماشا در میان کاربران اینترنت آمریکا چندان بالا به شمار نمیرود.
طبق آمار کام اسکار، کاربران اینترنت آمریکایی در ماه آوریل حدود 30.3 میلیارد ویدیو تماشا کردند و سایتهای گوگل با پخش حدود 13 میلیارد کلیپ ویدیویی، 43.2 درصد از این بازار را به دست آوردند.
فیس بوک نیز در فهرست 10 سایت ویدیویی برتر کام اسکار از نظر شمار بازدیدکنندگان منحصر وجود دارد و طبق گزارش این شرکت پژوهش اینترنت، 41.3 میلیون کاربر آمریکایی فیسبوک در ماه آوریل ویدیو مشاهده کردند. همچنین کاربران فیس بوک در این مدت به طور متوسط 5.6 ویدیو مشاهده کردند.
بر اساس این گزارش در مقابل سایتهای ویدیویی گوگل 136.2 میلیون بازدیدکننده منحصر داشتند که بهطور متوسط 96 ویدیو در ماه مشاهده کردند.