روزانه 65 میلیون پیام معروف به توییت در سرویس میکرووبلاگنویسی توییتر ارسال میشود که برابر با 1.96 میلیارد پیام در ماه است.
به گزارش ایسنا، به گفته دیک کاستلو، مدیر عملیاتی شرکت توییتر، میزان پیامهای ارسال شده در توییتر در پایان ماه گذشته به 15 میلیارد پیام رسید که آمار جدید سه ماه پس از شکسته شدن مرز 10 میلیارد پیام حاصل شده است.
کاستلو میگوید در این سرویس روزانه حدود 135 هزار کاربر جدید ثبت نام میکنند با این همه مشخص نیست چه تعدادی از آنها اشخاص عادی و چه شماری شرکتهای تجاری هستند.
از سوی دیگر توییتر با راهاندازی سرویس آزمایشی جدیدی بهنام t.co که مخفف "تمامی لینکهای اشتراکگذاری شده در سایت" است، عرضه خدمات کوتاهسازی آدرس URL مشابه Bit.ly را برای کاربرانش آغاز کرد.
هدف از این اقدام افزایش امنیت در این سایت و همچنین عرضه تحلیل و خدمات مربوط به پلتفرم توییتهای تبلیغی این شرکت برشمرده شده است.
توییتر با وجود رشد سریع همچنان پس از سایتهای اجتماعی رقیب مانند فیسبوک قرار دارد که کاربرانش هشت میلیارد دقیقه در روز این سایت سپری میکنند و یوتیوب که روزانه دو میلیارد ویدیو نمایش میدهد.