تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 19 خردادماه 1389  

 

بیش از ۹۰ درصد شهروندان ژاپنی روزنامه خوان هستند

 
 

اتحادیه سردبیران و ناشران روزنامه های ژاپن اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده در سراسر ژاپن بیش از 90 درصد از شهروندان ژاپنی در سنین مختلف روزنامه خوان هستند. 

 
 

ایرنا - اتحادیه سردبیران و ناشران روزنامه های ژاپن اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده در سراسر ژاپن بیش از 90 درصد از شهروندان ژاپنی در سنین مختلف روزنامه خوان هستند.

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، در این نظرسنجی که از چهار هزار و 100 نفر از شهروندان ژاپنی در سراسر ژاپن به طور تلفنی انجام شده است، نشان می دهد که بیش از 90 درصد از شهروندان ژاپنی هر روز روزنامه می خوانند.

به گزارش ایرنا به نقل از ژاپن تایمز، این نظرسنجی نشان داده است که شهروندان ژاپنی از پنج رسانه بزرگ ژاپنی شامل روزنامه، تلویزیون و اینترنت استفاده می کنند که در میان این رسانه ها روزنامه به طور روزانه از سوی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این نظرسنجی که در ماه اکتبر سال 2009 میلادی انجام شده نشان می دهد که روزنامه کلیدی ترین و ضروری تری رسانه در جمع خانواده های ژاپنی است که در خانه، مترو، اتوبوس و نقاط مختلف به مطالعه آن می پردازند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی 91/3 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که هر روز به مطالعه روزنامه می پردازند که این آمار در مقایسه با نتایج نظرسنجی دو سال گذشته تغییری نداشته است.

در میان پنج نوع رسانه ژاپنی شامل روزنامه، تلویزیون، رادیو، مجله و اینترنت، روزنامه از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ژاپن تایمز، 52/6 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته اند که مطالعه روزنامه به درک آنها از مسایل و موضوعات مناطق مختلف مرتبط با زندگی آنها کمک می کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که 50/2 درصد از پاسخ دهندگان روزنامه را به عنوان منبع مستقل خود در دریافت اطلاعات و اخبار در مورد مسایل مختلف داخلی و خارجی استفاده می کنند در حالی که 62/5 درصد از شبکه های خصوصی و 52/2 درصد از طریق شبکه های اینترنتی، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

ژاپن از نظر حجم انتشار روزنامه در میان کشورهای دنیا در رده نخست قرار دارد به طوری که فقط روزنامه یومیوری این کشور در دو نوبت صبح و بعدازظهر بیش از 12 میلیون نسخه منتشر می شود که از طرق مختلف از جمله پست و یا افراد در خانه ها، محل های کار و یا دکه های روزنامه فروشی ها به مخاطبان عرضه می شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed