تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب‌سایت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 11 خردادماه 1389  

 

تازه‌ترین رتبه‌های صد سایت پربازدید در ایران

 
 

بررسی روند گذشته و فعلی در هر کسب و کاری می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در پیشبرد اهداف آن کسب و کار در آینده به حساب آید. میزان فروش، افزایش یا کاهش سود، بررسی کیفیت یا کمیت خدمات ارائه شده، همه و همه می‌تواند نقاط ضعف یا قوت آن کسب و کار را برای کارفرما نمایان سازد. 

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، م.ر.بهنام رئوف - بررسی روند گذشته و فعلی در هر کسب و کاری می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در پیشبرد اهداف آن کسب و کار در آینده به حساب آید. میزان فروش، افزایش یا کاهش سود، بررسی کیفیت یا کمیت خدمات ارائه شده، همه و همه می‌تواند نقاط ضعف یا قوت آن کسب و کار را برای کارفرما نمایان سازد.

در دنیای وب و به شکل کلی کارفرماهایی که خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه می‌دهند، بی‌تردید میزان فروش در خصوص فعالیت‌های فروش آنلاین و میزان بازدیدکننده از خدمات و محتوای ارائه شده می‌تواند نقش بسزایی در برنامه‌ریزی آینده آن کسب و کار داشته باشد. جدا از ابزارهای اندازه‌گیری میزان بازدیدکننده‌ها که به تفکیک مناطق جغرافیایی و مدت زمان گشت و گذار آنها در سایت‌ها می‌پردازد و می‌تواند برای صاحبان بنگاه‌های اینترنتی مثمرثمر باشد، اما یکی از معتبرترین ابزارهای این بخش که به مقایسه سایت‌های مختلف از نظر میزان بازدیدکننده می‌پردازد، سایت Alexa.com است.

اواخر سال گذشته به بررسی سایت‌های پربازدید از منظر جهانی و داخلی پرداختیم. با توجه به نزدیک شدن به انتهای فصل بهار این بار در نظر داریم که همان روند را برای فصل جاری بررسی کنیم.

براساس اطلاعات مندرج شده در سایت الکسا (که این اطلاعات عموما هر روز به‌روزرسانی می‌شود) همانند گذشته سایت‌های جست‌وجو و سایت‌های فعال در بخش شبکه‌های اجتماعی همچنان پربازدیدترین سایت‌ها در دنیای اینترنت هستند.

گوگل همچنان سلطان بی‌چون و چرای دنیای وب است و به دنبال آن فیس‌بوک و یوتیوب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. یاهو، ویندوز لایو، دانشنامه ویکی پدیا، بایدو، بلاگر، مایکروسافت نت ورک و سایت کیو‌کیو رتبه‌های چهارم تا دهم پربازدید‌ترین سایت‌های اینترنتی را در رتبه بندی آلکسا به خود اختصاص داده‌اند. تویتر مکان یازدهم، ورد پرس جایگاه هفدهم و آمازون در رده هجدهم جدول آلکسا قرار دارند. نکته جالب توجه همانند گذشته به سایر رتبه‌های رده دهم تا بیستم جدول باز می‌گردد که بازهم در اختیار دو سایت گوگل و یاهو، البته در زبان‌ها و کشورهای مختلف است.

موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت که از تمام ابزارهای این کمپانی قدرتمند برای برتری به گوگل استفاده کرده است، بیست و چهارمین سایت پربازدید جهانی است که یک پله بالاتر از ای بی سایت حراجی آنلاین قرار گرفته است. فلیکر که جزو شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس است و پنج سال پیش توسط یاهو خریداری شد، رتبه سی و دوم پربازدیدترین سایت‌های جهانی است.

سایت خبری بی بی سی انگلستان در بین رسانه‌های آنلاین پربازدید‌ترین سایت جهانی است. چرا که الکسا آن را در جایگاه 41 خود قرار داده است. بعد از بی بی سی، سی ان ان رتبه 58 را در اختیار دارد و سایت اطلاع‌رسانی سی نت که به شکل تخصصی به دنیای دیجیتال می‌پردازد، هشتادمین سایت پربازدید جهانی است. نیویورک تایمز تنها رسانه مکتوبی است که جزو صد سایت پر بازدید جهانی قرار دارد. این سایت هم‌اکنون جایگاه 89 جدول را در اختیار دارد. اپل هم به مدد فروش انحصاری آنلاین محصولات خود، رده 51 را به خود اختصاص داده است.

صد سایت پربازدید در ایران

داستان سایت‌های پربازدید در ایران؛ اما به واسطه نوع محتواهای به کار رفته در آنها در مقایسه جهانی بسیار متفاوت است. دو موتور جستجوی گوگل و یاهو پربازدید ترین سایت‌ها در ایران هستند. از رتبه دوم تا دهم رتبه بندی الکسا در ایران عموما سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ قرار گرفته‌اند.

بلاگفا همچنان سومین سایت پربازدید در ایران است و بعد از آن میهن بلاگ در رده چهارم قرار گرفته است. شبکه اجتماعی فارسی کلوب جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده که بعد از آن بلاگر یکی دیگر از ارائه‌دهندگان سرویس و خدمات وبلاگی در سکوی ششم قرار گرفته است. پرشین بلاگ، بلاگ اسکای و ورد‌پرس نیز که همگی در بخش خدمات وبلاگی فعالیت دارند، در جایگاه‌های نهم تا یازدهم پربازدیدترین سایت‌های ایرانی قرار دارند.
بعد از موتورهای جست‌وجو و سایت‌های ارائه دهنده خدمات وبلاگی نوبت به سایت‌های خبررسانی و تامین‌کننده محتوا به شکل تخصصی می‌رسد.

در بین پایگاه‌های خبری، سایت تابناک همچنان یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر قرار داشته و در جایگاه هفتمین سایت پربازدید ایرانی قرار گرفته است. خبرگزاری فارس رتبه پانزدهم الکسا را در اختیار دارد و بعد از آن عصر ایران دیگر پایگاه خبری اینترنتی بیست و نهمین سایت پربازدید ایرانی است.

خبر آنلاین در یک رقابت تنگاتنگ درست بعد از عصر ایران و در جایگاه سی ام قرار گرفته است. آفتاب رده چهلم، جهان نیوز رتبه چهل و ششم، خبرگزاری مهر رتبه چهل و هشتم، خبرگزاری ایسنا رتبه پنجاه و هفتم، رجا نیوز جایگاه پنجاه و نهم، ایرنا خبرگزاری رسمی ‌جمهوری اسلامی‌ایران رتبه شصت و هشتم، سایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ایران رتبه هفتاد و یکم، فردا نیوز رده هفتاد و دوم و پایگاه خبری الف جایگاه هفتاد و سوم را در جدول الکسا به خود اختصاص داده‌اند.

در بین رسانه‌های مکتوب جام جم آنلاین جایگاه 84 را به خود اختصاص داده است. ورزشی دات نت، سایت روزنامه خبر ورزشی رده 86 و روزنامه دنیای اقتصاد رتبه 96 را در بین صد سایت پربازدید ایرانی به خود اختصاص داده است.

جدا از سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی که همواره در بین صد سایت پربازدید ایران به حساب می‌آیند، سایت‌های تولیدکننده محتوا و نیز سایت‌هایی که عموما به جمع آوری محتوا یا لینک و به اشتراک‌گذاری آنها می‌پردازند نیز پرطرفدار هستند.

تبیان، پایگاه اطلاع‌رسانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ‌که طی چند سال گذشته به عنوان یکی از برندگان جشنواره رسانه‌های دیجیتالی در بخش تامین و تولید محتوا به زبان فارسی نامش را بارها و بارها شنیده‌ایم نمره 20 را در جدول الکسا در اختیار دارد. بازی اینترنتی تراوین بیست و هفتمین سایت پربازدید ایرانی است.

جدا از سایت‌های ارائه دهنده محتوا، عمده سایت‌های پربازدید دیگر در ایران به سایت‌های ارائه دهنده خدمات آگهی یا سایت‌های ارائه دهنده فضا برای آپلود و دانلود نرم‌افزار اختصاص دارد. در بین بانک‌های کشور تنها بانک‌های ملی با رتبه 44، بانک ملت با رتبه 45 و بانک سامان با رتبه 70 جزو صد سایت پربازدید ایرانی هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed