تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 خردادماه 1389  

 

ترکیه: دانلود یک سی‌دی ۷۰۰ مگابایتی ظرف چهار دقیقه

 
 

بر اساس طرحی که دولت ترکیه هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوانی روی آن انجام داده، بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ این کشور هم‌اکنون می‌توانند با سرعت 32 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند. 

 
 

بر اساس طرحی که دولت ترکیه هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوانی روی آن انجام داده، بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ این کشور هم‌اکنون می‌توانند با سرعت 32 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند.

به گزارش فارس، ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش اعظم آن به نام آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه واقع شده و بخش کوچک آن در منطقه بالکان قرار دارد. این کشور در حال توسعه با 72 میلیون نفر جمعیت تلاش فراوانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام می‌دهد که البته لازمه ورود به این اتحادیه رعایت برخی استانداردهای تعیین شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استانداردهای موجود در بخش فناوری اشاره کرد.

کشور ترکیه که با تلاش‌های خود در سال‌های اخیر خود را جزئی از اتحادیه اروپا می‌داند، کم‌سرعت‌ترین خدمات اینترنتی در اروپا را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد که البته این اینترنت به اصطلاح کم‌سرعت، از پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی ایران باز هم پرسرعت‌تر است و با قیمت پایین‌تر به دست کاربران ترک می‌رسد.

هزینه استفاده از هر مگابایت اینترنت در کشور ترکیه بین 35 تا 97 هزار تومان است که البته اگر قرار باشد آن را با ایران مقایسه کنیم، باید به‌ازای هر مگابایت اینترنت در ایران بین 800 تا یک میلیون تومان پرداخت کرد. دولت ترکیه بر اساس قوانین داخلی خود اینترنت را بدون هرگونه محدودیت در اختیار کاربران خانگی و غیرخانگی می‌گذارد تا هر شخص بر اساس نیاز خود بتوانند از فضای مجازی بهره ببرد.

این مسئله باعث شده است تا ساکنان کشور ترکیه به صورت گسترده و بدون هرگونه محدودیت به خطوط پهن‌باند اینترنتی دسترسی داشته باشند و در مقابل کشور ترکیه بتواند در زمینه ارایه خدمات اینترنتی از تمام همسایگان آسیایی خود پیشی بگیرد.

شهر آنکارا که پایتخت ترکیه محسوب می‌شود، یکی از پرسرعت‌ترین خدمات اینترنتی این کشور را در اختیار کاربران می‌گذارد. آن دسته از افرادی که در شهر آنکارا زندگی می‌کنند می‌توانند با سرعت 06/1 مگابیت در ثانیه اطلاعات خود را روی اینترنت منتشر کنند و در مقابل، اطلاعات مورد نظر را با سرعت 03/3 مگابیت در ثانیه بارگذاری نمایند. از دیگر مناطق ترکیه که اینترنت پرسرعت در آن رواج یافته، ‌استان بوردور است. در این استان هر یک از شهروندان ترک می‌توانند با سرعت 50/1 مگابیت در ثانیه به ارسال و با سرعت 72/2 مگابیت در ثانیه به دریافت اطلاعات از اینترنت بپردازند.

مهم‌ترین شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در ترکیه VITAL TEKNoLOJI است که سرویس‌های خود را با حداکثر سرعت ارسال و بارگذاری 76/13 و 01/30 مگابیت در ثانیه در اختیار کاربران می گذارد. بر اساس طرحی که دولت ترکیه هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوانی روی آن انجام داده است، بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ این کشور هم‌اکنون می‌توانند با سرعت 32 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند.

بر اساس این طرح که سرویس اینترنتی VDSL2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، سرعت 4 مگابیتی خطوط اینترنتی DSL ترکیه به 8 برابر افزایش یافته است. شرکت TeleKum ترکیه وظیفه احداث و راه‌اندازی این سرویس را برعهده دارد و برای سرویس 16 مگابیتی ماهانه 105 دلار و برای سرعت 32 مگابیتی ماهانه 138 دلار دریافت می‌کند. خطوط اینترنتی VDSL2 در نخستین مرحله در 73 شهر ترکیه راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این خط، یک فایل 700 مگابایتی معادل ظرفیت یک CD در کمتر از 4 دقیقه از اینترنت بارگذاری می‌شود.

بنابر تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی سایت InternetWorldStats که آمارهای بین‌المللی موثق را منتشر می‌کند، در منطقه خاورمیانه 14 کشور بحرین، ایران، عراق، رژیم صهیونیستی، اردن، کویت، ترکیه، لبنان، عمان، کرانه باختری فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن قرار دارند که در این میان ایران با ضریب نفوذ اینترنت معادل 9/34 درصد در جایگاه ششم منطقه قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی با ضریب نفوذ 74 درصد در جایگاه اول و پس از آن امارات با 9/48 درصد، قطر با 6/42 درصد و لبنان با 5/39 درصد در جایگاه دوم تا چهارم این لیست قرار دارند و کشور ترکیه با ضریب نفوذ 35 درصد و 5/26 میلیون کاربر اینترنتی در مقام پنجم این منطقه قرار گرفته و رتبه آن از کشور ایران بالاتر است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed