بیش از 10 هزار نفر از زمان عرضه برنامه خبری پولی روزنامه اسپانیایی زبان "ال موندو" در ماه مارس، به اشتراک آن درآمدهاند.
به گزارش ایسنا، این برنامه که "اوربیت" نام دارد، برای مشترکان دسترسی کامل به نسخه این روزنامه و مجموعهای از خدمات شامل آرشیوها، گزارشهای ویدیویی و تفسیر اخبار را فراهم میکند؛ این سرویس 15 یورو در ماه یا روزانه 60 سنت یورو هزینه دارد و به گفته نماینده این شرکت، این نتایج فراتر از پیشبینیهای ال موندو بوده است.
ال موندو همچنان دسترسی به محتوای وبسایت این روزنامه را که پربازدیدکنندهترین وب سایت رسانهیی اسپانیاییزبان در جهان به شمار رفته و از اسپانیا و سراسر آمریکای لاتین بازدیدکننده دارد، رایگان نگه داشته است.
این سایت که معمولا توسط گروهی شامل 20 خبرنگار بهروز میشود، نسخههای کوتاهتر مقالات چاپ شده در این روزنامه را منتشر میکند.
طبق پیشبینی ال موندو، شمار مشترکان این برنامه خبری پولی با عرضه برنامه ویژه رایانه لوحی آیپد که فروش آن از هفته در اسپانیا آغاز شد، افزایش مییابد.
به گفته پدرو رامیرز، مدیر ال موندو، شمار افرادی که مطبوعات را از کیوسکهای مجازی مانند اوربیت خریداری میکنند، با گذشت زمان، افزایش مییابد و اگر ال موندو قدرت زبان اسپانیایی را در نظر بگیرد، میتواند شمار مشترکان این برنامه را در خارج از کشور افزایش دهد.
روزنامه ال موندو تحت کنترل ناشر بزرگ ایتالیایی RCS MediaGroup است که کوریر دلا سرا، پرفروشترین روزنامه ایتالیا را چاپ میکند.
این روزنامه که همانند سایر روزنامههای اروپایی بهدنبال راههای جدید کسب درآمد است، نخستین روزنامه بزرگ اسپانیایی است که برنامه خبری پولی عرضه میکند.