بر اساس یافتههای یک بررسی، از هر 10 کاربر 9 نفر مایل نیستند برای دسترسی به وب سایتهای جدید تایمز و ساندی تایمز یک پوند در روز یا دو پوند در هفته پرداخت کند.
به گزارش ایسنا، بر اساس این بررسی که فعالیت سرگرمی دیجیتالی کاربران انگلیسی را مورد ارزیابی قرار داده، بیشتر مصرفکنندگان اخبار آنلاین مایل نیستند برای محتوا بدون در نظر گرفتن تامین کننده آن، پول پرداخت کنند زیرا 71 درصد معتقدند محتوای خبری رایگان به اندازه کافی در اینترنت وجود دارد.
بررسی سرگرمی دیجیتال از کاربران درباره تمایل آنان برای پرداخت یک یا دو پوند برای دسترسی به هر یک از دهها وب سایت خبری انگلیسی پرسش کرده است.
وبسایت بی بی سی تنها وبسایتی بود که کاربران از همه بیشتر حاضر بودند برای دسترسی به آن پول پرداخت کنند، با این همه 90 درصد همچنان اظهار کردند تمایلی به دسترسی به این سایت ندارند.
ایندیپندنت و سان، وبسایتهایی بودند که کاربران بیش از وبسایتهای دیگر تمایل نداشتند برای آنها پول پرداخت کنند و 93 درصد اظهار کردند برای دسترسی به این دو سایت پول نمیدهند.
نیوزاینترنشنال که ناشر روزنامههای تایمز و ساندی تایمز است، در نظر دارد از ماه آینده سیستمی با هزینه دسترسی یک پوند در روز و دو پوند در هفته برای برای وبسایت این روزنامهها که در حال حاضر رایگان هستند، ایجاد کند.