تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 8 خردادماه 1389  

 

اینترنت پرسرعت دستاورد جام جهانی ۲۰۱۰ برای آفریقای جنوبی

 
 

سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت آفریقای جنوبی به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در حوزه فناوری اطلاعات موجب شده شهروندان این کشور هم‌اکنون بتوانند با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند.  

 
 

سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت آفریقای جنوبی به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در حوزه فناوری اطلاعات موجب شده شهروندان این کشور هم‌اکنون بتوانند با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش فارس، جمهوری آفریقای جنوبی کشوری است در جنوبی‌ترین منطقه قاره آفریقا به یایتختی شهر پرتوریا که 50 میلیون نفر جمعیت دارد که 80 درصد آنها را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

این کشور نسبتا خشک به دلیل تهاجمات توسعه‌طلبانه کشورهای غربی همواره از جریان توسعه عقب مانده اما مقامات آن طی سال‌های اخیر کوشیده‌اند خود را در جمع کشورهای در حال توسعه قرار دهند.

"کریستین بارنارد " فوق تخصص بیماری‌های قلبی و نخستین جراح پیوند قلب، "ماکس تیلر " مخترع واکسن تب زرد، "آلان مک‌لئود کورمک " مبدع فناوری رایانه‌ای اشعه X و "آرون کلوگ " مخترع فناوری‌های میکروسکوپی الکترونی از جمله ساکنان کشور آفریقای جنوبی هستند که در سال‌های گذشته موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند.

جدیدترین این جایزه را در کشور آفریقای جنوبی "سیدنی برنر " در سال 2002 میلادی به دلیل کشفیات خود در زمینه بیولوژی ملکولی به‌دست آورد. این کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت فراوان داشته و طی دهه گذشته تاکید زیادی بر رشد و توسعه فناوری کرده است.

در کشور آفریقای جنوبی نخستین بار "مارک شاتلورث " شرکت امنیت رایانه‌ای Thawte را تاسیس کرد که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت VeriSign محسوب می‌شود. بر خلاف تلاش‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه بیوتکنولوژی، آی‌تی و دیگر شاخه‌های فناوری، طی دهه گذشته شرکت قابل‌ملاحظه دیگری در این کشور تاسیس نشد و فناوری در شرایط نسبتاً نامطلوب و پایدار باقی ماند.

اما دولت و مراکز خصوصی آفریقای جنوبی هم‌اکنون دریافته‌اند که توسعه فناوری بهترین و کوتاه‌ترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها محسوب می‌شود. در این کشور 729/4 میلیون خط تلفن و 66/39 میلیون خط تلفن همراه وجود دارد و رسانه‌های زیادی فعال هستند تا بتوانند تنوع فرهنگی این کشور را پوشش دهند. همچنین گفته می‌شود که یک میلیون و 88 هزار میزبان اینترنتی در این کشور فعال است که به 1/5 میلیون کاربر اینترنت در آفریقای جنوبی خدمات ارائه می‌کنند.

اولین بسته پهنای باند ADSL آفریقای جنوبی در آگوست سال 2002 در دو سرعت 256 و 512 کیلوبیت در ثانیه از سوی شرکت مخابراتی "تله‌کام ملی " این کشور عرضه شد. سپس در پاسخ به تقاضای روبه رشد به گزینه‌های ADSL ارزانتر، دو بسته با برد متوسط 128 و 384 کیلوبیت در ثانیه و بورد کم 64 و 192 کیلوبیت در ثانیه به کاربران عرضه شد.

در سال 2006 نیز شرکت "تله‌کام آفریقای جنوبی " سرویس ADSL با سرعت 4 مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران خانگی گذاشت. در این کشور سرویس ADSL از طریق خطوط اجاره‌ای شارژ می‌شود و کاربر با اجاره یک خط تلفن و دریافت سرویس مربوطه از سوی شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی، به قیمت متوسط ماهانه 16 دلار، به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند.

طبق آمارهای رسمی موجود، تا فوریه 2008 بیش از 400 هزار نفر از ساکنان آفریقای جنوبی به خدمات اینترنت پرسرعت ADSL دسترسی داشته‌اند که گفته می‌شود این رقم هم‌اکنون تا چند برابر افزایش یافته است. اپراتورهای تلفن‌همراه این کشور نیز هم‌اکنون اینترنت همراه را با سرعت 2/7 مگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات با حجم 3 گیگابایت از طریق شبکه‌های مخابراتی HSDPA به دست مشترکان خود می‌رسانند. همچنین اپراتورهای تلفن همراه سرعت اینترنت از راه موبایل را با سرعت 2/7 مگابیت برثانیه برای انتقال اطلاعات با حجم 3 گیگابایت از طریق شبکه های HSDPA عرضه می کنند.
در حال حاضر حداکثر سرعت اینترنت در کشور آفریقای جنوبی با بیش از 5 میلیون کاربر اینترنتی 4 مگابیت در ثانیه است، در حالی 18 میلیون کاربر اینترنتی ایران هم‌اکنون با حداکثر سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شود.

طی سال جاری قرار است یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ آفریقای جنوبی در این کشور رخ دهد که آن هم برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال است. به گفته رسانه‌های محلی، از زمان آغاز ساخت و ساز برای برگزاری این مسابقات، اشتغال‌زایی و وضعیت اقتصادی در آفریقای جنوبی بسیار افزایش یافته است و دولت این کشور تلاش می‌کند با تاکید بر بخش‌های مختلف فناوری، این مسابقات را به بهترین شکل برگزار کند.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت آفریقای جنوبی به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در حوزه فناوری اطلاعات موجب شده است تا شهروندان این کشور هم‌اکنون بتوانند با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند. این سرعت اتصال به اینترنت به دنبال نصب موفقیت‌آمیز کابل فیبر نوری زیردریایی Seacom در نیمه دوم سال 2009 صورت گرفته است که تا پیش از آن مردم آفریقای جنوبی مجبور بودند با سرعت بسیار پایین از خدمات اینترنتی استفاده کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز عرضه کننده خدمات اینترنتی در آفریقای جنوبی ارایه خدمات اینترنتی با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه را به صورت عمومی به مردم آغاز کرده‌اند و قرار است تا آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در تابستان، ساکنان تمام شهرهای بزرگ این کشور بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

این تحول بزرگ موجب شده است تا هم‌اکنون تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این کشور بتوانند با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر به خدمات اینترنتی دسترسی داشته باشند و خدمات خود را به صورت گسترده‌تر و با کیفیت بهتر در اختیار مردم بگذارند. رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که از زمان افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در آفریقای جنوبی، میزان درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین در این کشور 25 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر تعداد بیشتری از ساکنان این کشور تمایل دارند تبلیغات خود را با قیمت ارزان‌تر نسبت به رسانه‌های سنتی، به دست مخاطبان برسانند.

مسابقات جام جهانی فوتبال در تاریخ 11 ژوئن 2010 در آفریقای جنوبی آغاز می‌شود و قرار است تمام خبرنگارانی که برای انعکاس اتفاقات این دوره از مسابقات به کشور آفریقای جنوبی می‌روند، در هر مکانی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. پیش‌بینی شده است که در طول برگزاری این مسابقات بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان در گیرنده‌های تلویزیونی خود مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 را مشاهده کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed