تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 5 خردادماه 1389  

 

اینترنت یک گیگابیتی خانگی برای شهروندان سنگاپوری

 
 

هم‌اکنون 88 درصد خانه‌های سنگاپور به خطوط پرسرعت اینترنت دسترسی دارند و طبق طرحی که هم‌اکنون دولت سنگاپور دنبال می‌کند، قرار است تا پایان سال 2010 به هر کاربر خانگی در این کشور یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد.  

 
 

هم‌اکنون 88 درصد خانه‌های سنگاپور به خطوط پرسرعت اینترنت دسترسی دارند و طبق طرحی که هم‌اکنون دولت سنگاپور دنبال می‌کند، قرار است تا پایان سال 2010 به هر کاربر خانگی در این کشور یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد.

به گزارش فارس، جمهوری سنگاپور که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن سنگاپور است، جنوب شبه جزیره مالایا قرار دارد و کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. این کشور که مرکز آن شهر سنگاپور است، چهارمین مرکز اقتصادی جهان محسوب می‌شود و کارشناسان وضعیت اقتصادی آن را معمولا با 10 کشور اقتصادی برتر جهان بررسی و مقایسه می‌کنند.

سنگاپور حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد که مردمی از مالزی، چین، هند، کشورهای آسیایی و دیگر قومیت‌های قفقازی آن را شکل داده‌اند. این کشور از نظر دارا بودن تعداد جمعیت خارجی ششمین رتبه را در جهان داراست و بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، 42 درصد جمعیت سنگاپور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و 50 درصد واحدهای خدماتی آن را در اختیار دارند. سنگاپور همچنین بر مبنای وسعت خود پس از موناکو دومین کشور پرتراکم جهان از نظر جمعیت محسوب می‌شود. مرکز A.T. Kearney نیز در لیست بین‌المللی خود سنگاپور را جهانی‌ترین کشور دنیا می‌داند.

هم‌اکنون که سایه‌های سنگین بحران اقتصادی از بیشتر کشورهای جهان رخت بربسته است و اثرات زیان‌بار آن کمتر در دنیا دیده می‌شود، موسسه تجاری IMD سوئیس در مطالعه جدید خود لیست 58 کشور جهان برای رهایی از بحران اقتصادی و برگشتن به شرایط ایده‌آل اقتصادی را منتشر کرده و در آن توضیح داده است که سنگاپور از بیشترین آمادگی در دنیا برخوردار است. کشور سنگاپور که سال گذشته رتبه سوم این لیست را در اختیار داشت، برخی نخستین بار با دو گام جهش موفق شد به عنوان رقابتی‌ترین بازار اقتصادی جهان نام خود را مطرح کند. این کشور که هم‌اکنون از قطب‌های اصلی اقتصاد آسیا محسوب می‌شود، نه تنها در بازارهای بزرگ با موفقیت گام برداشته است، بلکه اثرات فعالیت‌های دولت و مراکز تجاری آن نیز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. مرکز IMD اعلام کرده است که سنگاپور در میان کشورهای منطقه آسیا پسیفیک بهترین خدمات ارتباطی و اینترنتی را به مردم خود ارایه می‌دهد و این مسئله یکی از عوامل اصلی آن در پیشرفت اقتصادی سال‌های اخیر بوده است تا بتواند شرایط خود را از حالت درحال توسعه به توسعه یافته برساند.

دولت سنگاپور برای آنکه میزان استفاده از اینترنت پرسرعت بین مردم خود را افزایش دهد و تعداد بیشتری از افراد را به این سمت بکشاند، از سال 2007 به بعد خدمات اینترنت پرسرعت را به صورت پایه بدون دریافت هرگونه هزینه در اختیار شهروندان می‌گذارد.

قیمت اینترنت پرسرعت در سنگاپور جزء ارزان‌ترین اقلام به شمار می‌رود؛ به طوری که در سال 2007 اینترنت با پهنای 4 مگابیت در ثانیه کمتر از 30 هزار تومان، اینترنت 6/5 مگابیت در ثانیه حدود 40 هزار تومان و اینترنت 30 مگابیت در ثانیه حدود 70 هزارتومان به صورت ماهانه قیمت داشته است و از آن زمان تاکنون این قیمت‌ها به میزان چشمگیر کاهش یافته‌اند.

دولت سنگاپور همچنین از سال 2006 میلادی سرویس اینترنت بی‌سیم رایگان را در اماکن عمومی این کشور راه‌اندازی کرده است. طبق این برنامه تعداد فرستنده‌های بی‌سیم در این کشور از 900 عدد به 5000 عدد رسید و به همین دلیل سنگاپوری‌ها موفق شدند در تمام مکان‌های عمومی نظیر ادارات، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس و غیره از این سرویس رایگان استفاده کنند. با راه‌اندازی این طرح تعدادی از خانه‌های مسکونی که نزدیک به این اماکن هستند نیز می‌توانند این سرویس دولتی رایگان را در اختیار داشته باشند.

هم‌اکنون فرستنده‌های بی‌سیم مربوط به این سرویس در مسیرهای استراتژیک، منطقه‌های صنعتی و مراکز خرید نصب شده‌اند و اینترنتی با سرعت حداکثر 512 کیلوبایت در ثانیه را در اختیار کاربران می‌گذارند. در صورتی که کاربران سرعت بیشتری را درخواست کنند یا سرویس خاصی نظیر ویدیوکنفرانس را بخواهند، باید هزینه‌های کمی را به صورت ماهانه بپردازند. در اجرای این پروژه 63 میلیون دلاری، سه شرکت سنگاپوری دولت این کشور را یاری می دهند. سنگاپور از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که برنامه 10 ساله به منظور پیشرفت فناوری و زیر ساختار اینترنت برای نسل آینده و جوانان خود را دنبال می‌کند که پروژه اینترنت بی‌سیم نیز جزیی از این برنامه است. طبق طرحی که هم‌اکنون دولت سنگاپور دنبال می‌کند، قرار است تا پایان سال 2010 به هر کاربر خانگی در این کشور یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد. آمارهای رسمی منتشر شده نیز حاکی از آن است که هم‌اکنون بیش از 88 درصد خانه‌ها در سنگاپور به خطوط پرسرعت اینترنت متصل شده‌اند. این کشور هم‌اکنون می‌کوشد با ارایه شبکه‌های نسل چهارم(4G)، شبکه پهن‌باند موبایلی خود را ارتقا دهد.

انتظار می‌رود شبکه‌های LTE این کشور 12 تا 24 ماه آینده آماده بهره‌برداری شود. فناوری LTE به کاربران امکان می‌دهد به سرویس های چندرسانه‌ای غنی و پرسرعت دسترسی داشته باشند و اینترنت بی‌سیم را با سرعت بالا در تمام امکان عمومی و غیرعمومی استفاده کنند.

کشور سنگاپور هم‌اکنون در احداث سریع‌ترین کابل اینترنتی جهان نیز مشارکت دارد. بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت‌های بزرگ مخابراتی و فناوری برای ساخت کابل فیبر نوری زیردریایی جدید SJC که گفته می‌شود بالاترین ظرفیت را در جهان دارد، توافقنامه‌ای را به امضا رسانده‌اند. این کابل با هدف برآورد تقاضای آینده برای دسترسی سریع‌تر و افزایش تقاضا برای پشتیبانی از برنامه‌های اطلاعاتی و اینترنتی ساخته می‌شود و اتصال اینترنتی را در سراسر آسیا بهبود می‌بخشد. این پروژه که ژاپن را به گوام، هنگ‌کنگ، فیلیپین، تایلند و سنگاپور متصل می‌کند و احتمالا در آینده دیگر کشورها را بهم پیوند می‌دهد، با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری و با مشارکت شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، "بهاراتی ایرتل " و "ریلیانس گلوبال کام " هند، "گلوبال تلکام " فیلیپین، KDDI ژاپن و "تله‌مدیا پسیفیک " سنگاپور صورت می‌گیرد. کابل SJC که با هشت هزار و 300 کیلومتر طول ژاپن را مستقیما به سنگاپور متصل می‌کند، ظرفیت حمل 17 ترابیت در ثانیه اطلاعات را خواهد داشت که البته این سرعت به 23 ترابیت در ثانیه قابل ارتقا است. انتظار می رود احداث این کابل در سال 2010 آغاز شده و تا سال 2012 آماده باشد.

گزارش کیفیت پهنای باند جهان که به صورت سالانه منتشر می‌شود، در سال 2009 میلادی در بخش رهبری پهنای باند 10 کشور برتر دنیا را به ترتیب کره جنوبی، ژاپن، هنگ‌کنگ، سوئد، سوئیس، اتریش، سنگاپور، لوکزامبورگ، دانمارک و نروژ اعلام کرده است و بر این اساس، سنگاپور هفتمین کشور برتر در زمینه ارایه اینترنت پرسرعت و خدمات باند پهن اینترنتی در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed