تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 خردادماه 1389  

 

لپ‌تا‌پ‌ها عامل حواس‌پرتی یا افزایش یادگیری دانشجویان

 
 

مطالعاتی جدید نشان می دهند با وجود اینکه لپ تاپها به عنوان یکی از بزرگترین عوامل حواس پرتی در کلاسهای دانشگاهها شناخته می شود در عین حال می توانند تعهد دانشجویان را در حضور در کلاس، تمرین و یادگیری افزایش دهند.  

 
 

مطالعاتی جدید نشان می دهند با وجود اینکه لپ تاپها به عنوان یکی از بزرگترین عوامل حواس پرتی در کلاسهای دانشگاهها شناخته می شود در عین حال می توانند تعهد دانشجویان را در حضور در کلاس، تمرین و یادگیری افزایش دهند.

به گزارش، پری سمسون استاد علوم اتمسفری، اقیانوسی و فضایی دانشگاه میشیگان معتقد است به منظور بهره گرفتن از این ویژگی ها باید راهکار درست توسط اساتید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. وی به واسطه فعالیتهایش به منظور گسترش فناوری های آموزشی بارها مورد تشویق قرار گرفته است.

وی سیستم تعاملی را با نام Lecture Tools را طراحی کرده است که می تواند از لپ تاپهای دانشجویان در راستای آموزش بهره برداری کند. به گفته سمسون در صورتی که بدون داشتن برنامه ای خاص اجازه ورود لپ تاپها به کلاس را را صادر کنید به احتمال قوی به دردسر بزرگی خواهید افتاد. زیرا احتمال اینکه دانشجویان به اندازه ای شیفته مطالب درسی مطرح شده در کلاس شوند که از گشت و گذار در سایتهای اجتماعی محبوبشان بگذرند، بسیار پایین است.

تنها راه حل، مشغول کردن تعمدانه دانشجویان با لپ تاپها است و این کاری است که سیستم Lecture Tools انجام آن را به عهده دارد. این سیستم برنامه ای تعاملی و آموزشی است که اساتید بیش از 400 دانشگاه برای استفاده از آن درخواست داده اند. بررسی های جدید سمسون نیز نشان داده است در حدود 200 دانشجو طی سه ترم گذشته واحدهای درسی اقلیمی وی که از سیستم Lecture Tools بهره برده است را برداشته اند.

گزارشهای دانشجویان نشان می دهد زمانی که در تمرینات کلاسی از این سیستم استفاده می کنند احساس مشارکت بیشتری داشته و نسبت به دیگر کلاسها که از این سیستم بهره نبرده اند دروس را بهتر فرا می گیرند. در عین حال این سیستم به دانشجویان اجازه یادداشت برداری مستقیم از روی بخشهای مباحث درسی را داده و دانشجویان قادر خواهند بود به صورت ناشناس و طی کلاس از طریق پنجره گفتگویی که در این سیستم طراحی شده است، سئوالات خود را مطرح کنند و دیگر دانشجویان نیز می توانند این سئوال را مشاهده کرده و در صورت نیاز به آن پاسخ دهند.

بر اساس گزارش زی نیوز، همچنین دانشجویان می توانند میزان درک خود از درس را رتبه بندی کنند تا استاد نسبت به این رتبه بندی ها واکنش مناسب را نشان دهد. به اعتقاد دیگر اساتید و دانشمندان این ابزار به میزان قابل توجهی تعامل میان دانشجو و استاد را بدون ایجاد اختلال در جریان کلاس افزایش می دهد. بیش از نیمی از دانشجویان در هنگام استفاده از این سیستم یک سئوال را از استاد خود می پرسند، میزانی که نسبت به زمان عدم استفاده از این سیستم بسیار بالاتر است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed