تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: همایش

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 خردادماه 1389  

 

صندلی خالی ایران در نهادهای جهانی آی.‌تی

 
 

مدت 4 سال است که صندلی ایران در نهادهای بین‌المللی آی‌تی مانند‌ آی‌تی‌یو خالی می‌ماند.  

 
 

همشهری، حمید ضیایی پرور - دکتر حمید شهریاری دبیر شورای‌عالی اطلاع رسانی در مراسم آغاز به کار کنگره ICT با رویکرد «به‌زیست شهروندان» با انتقاد شدید از وضعیت فناوری اطلاعات در ایران به‌خصوص در 4 تا 5 سال گذشته اظهار داشت:

مدت 4 سال است که صندلی ایران در نهادهای بین‌المللی آی‌تی مانند‌ آی‌تی‌یو خالی می‌ماند.

مثلا در اجلاس اخیر این نهاد بین‌المللی در باره روت سرورها، مصر جای ما را گرفته است. وی معضل اصلی تولید اطلاعات در ایران را فقدان قدرت تولید اطلاعات دانست و گفت: تولید دانش و اطلاعات در ایران در انحصار دولت است و دولت در انتشار اطلاعات خست به خرج می‌دهد درحالی‌که این اطلاعات با هزینه مردم تولید شده وباید در دسترس مردم قرار گیرد.

وی ضمن تشریح عملکرد 4ساله توسعه فناوری اطلاعات در دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی از سال‌های 85 تا 88 اعلام کرد: نخستین نسخه غلط‌گیر فارسی آفیس که توسط این شورا تولید شده طی 3 ماه آینده به‌صورت یک افزونه نرم افزاری از طریق سایت اینترنتی شورا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی درباره موضوعاتی از جمله توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌‌ای، دین و اخلاق، تولید محتوای الکترونیکی و بسترسازی برای آن، تدوین قوانین و مقررات مرتبط، دولت الکترونیک، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه اظهار کرد: در این زمینه شورا فعالیت‌هایی را برعهده داشت و کارهایی انجام داد که می‌توان از جمله به طرح ملی تسما، پژوهش در زمینه تولید محتوای دیجیتال، بسترسازی فناوری اطلاعات، حمایت از تولید محتوا، ارزیابی وبگاه‌های دولتی، تهیه بانک اطلاعات متخصصان ICT و انتشار کتاب اشاره کرد.

او تصریح کرد: همچنین مشغول ساماندهی طرحی هستیم که اسناد و اطلاعات عمومی را در اینترنت و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم. در زمینه تدوین قوانین و مقررات، انتشار کتاب قوانین و مقررات فناوری اطلاعات ایران از جمله موارد مهم قابل ذکر است.وی با اشاره به موضوع تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد: دادن وام به بخش‌ها و شرکت‌های خصوصی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این زمینه کارهایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ آمادگی الکترونیکی و تولید محتوای الکترونیکی ایران خوب است اما نحوه ارائه آن خیلی خوب نیست؛ به همین دلیل در رده‌بندی‌های جهانی در رتبه پایین قرار گرفته‌ایم، اما بسیاری از تولیداتمان از سوی نهادهای دولتی است.اگر همه دستگاه‌های دولتی، تشویق و اجبار شوند که خدمات خود را به فضای رایانه‌ای ببرند و اگر اینها به‌درستی ساماندهی شوند، می‌توانیم مسیر را کوتاه‌تر و خدمات را با کیفیت‌تر ارائه کنیم.

در ابتدای این مراسم نصرالله جهانگرد، دبیر سابق شورای‌عالی اطلاع رسانی اظهار داشت: ما سعی کردیم در کنگره بخش‌های اجرایی حوزه فناوری اطلاعات در وزارتICT، شهرداری، وزارت بازرگانی، بانک‌ها، وزارت دارایی، قوه قضاییه و شورای‌عالی اطلاع‌رسانی که با این کنگره همکاری داشتند را به نمایش بگذاریم.

درحال حاضر در هر امری که با فناوری اطلاعات مرتبط باشد، می‌توانیم با مراجعه به اینترنت آخرین اخبار و اطلاعات را درباره آن به خط و زبان فارسی پیدا کنیم که فکر می‌کنم بخش اعظم آن را بخش غیردولتی در اینترنت قرار داده است و این نشان‌دهنده پیشرفت ایرانیان در این حوزه است.

به گفته نصرالله جهانگرد ما بسیار دیر وارد این عرصه شدیم اما از این موهبت برخورداریم که بتوانیم از تجربیات دیگر جاها استفاده کنیم.

همچنین خوانساری از سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور در این مراسم گزارشی از فعالیت و عملکرد سازمان در حوزه‌های مرتبط ارائه و اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند و آنچه بسیار مهم و قابل اهمیت است اینکه مردم نیاز شدیدی به فناوری اطلاعات دارند.

وی درباره میزان عرضه خدمات الکترونیک گفت: اگر بخواهیم از صفر تا صد از لحاظ به‌زیست رتبه‌بندی کنیم، شاخص ما 5/2 است؛ یعنی مردم آمادگی لازم را برای یادگیری دارند ولی امکانات استفاده از این فناوری را ندارند و دولت برای عرضه خدمات در وضعیت مناسب و مطلوبی نیست و ما باید این امکان را به مراکز بخش خصوصی بدهیم تا فعالیت لازم را انجام دهند و در این عرصه بیشتر کار کنند.

او با تاکید بر اینکه دولت وظیفه حمایت و بالابردن امکانات این صنعت را برای مردم دارد تصریح کرد: ‌این صنعت قطعا برای مردم تولید ثروت، ایجاد رفاه و آسایش خواهد داشت. دکتر جعفر حبیبی، رئیس انجمن کامپیوتر ایران نیز اظهار کرد: برای نخستین بار تمام NGOها دور هم جمع شده و در این کنگره شرکت کردند و می‌خواهند کار اجرایی در این زمینه انجام دهند و درواقع می‌توان گفت حوزه دانش و اجرا حلقه مفقوده خود را پیدا کرده است. کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز همایش‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو تا دوشنبه ادامه دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed