تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 خردادماه 1389  

 

آشنایی با خالق لوگوهای گوگل: داستان تصاویری که برروی دستمال جان گرفتند

 
 

مایکل لوپز 29 ساله اهل منطقه سانفرانسیسکو Bay کالیفرنیا، مدت هفت سال است که در گوگل کار می‌کند و در سال 2005 به گروه طراحی لوگوهای این شرکت پیوست.  

 
 

مایکل لوپز 29 ساله اهل منطقه سانفرانسیسکو Bay کالیفرنیا، مدت هفت سال است که در گوگل کار می‌کند و در سال 2005 به گروه طراحی لوگوهای این شرکت پیوست.

به گزارش ایسنا، لوپز خود را به‌طور باورنکردنی خوش اقبال و شغلش را کاری توصیف می‌کند که دوست دارید به خانه ببرید.

او از زمانی که جایگزین دنیس هوانگ، مدیر سابق گروه طراحی لوگوهای گوگل شده، تلاش کرده میلیون‌ها نفری را که در سراسر جهان کارش را مشاهده می‌کنند، تحت تاثیر قرار دهد.

وی می‌گوید: ما تلاش می‌کنیم محدوده کاری خود را به‌صورت هنری تغییر دهیم تا علاوه بر این که از خسته کننده شدن اجتناب کنیم، تصاویر را برای بینندگانمان، جدید و تازه نگه داریم.

دنیس با حفظ فرهنگ گوگل و پاسخ به نظر کاربران کار حیرت‌آوری انجام داد و هم‌چنان کارش تحسین می‌شود، هنوز انتظارات زیادی برای برآورده شدن وجود دارد اما دنیس هم‌چنان از نظر آفرینش لوگوها مشارکت زیادی دارد.

هوانگ که نخستین مدیر طراحی لوگوهای گوگل بود، سال‌ها قبل برای کار خود معروف شد اما مسوولیتش را برای به دست گرفتن سمتی در بخش توسعه و طراحی این شرکت، به لوپز واگذار کرد.

مدیر سابق طراحی لوگوهای گوگل با تحسین کار لوپز می‌گوید او نه تنها لوگوها را طراحی کرد بلکه به شکل گرفتن هویت تصویری گوگل نیز کمک کرد.

به گفته لوپز، بسیاری از طراح‌ها از یک دستمال یا نقاشی برروی میز در دفاتر گوگل آغاز می‌شود. اما لوگوهای معروف‌تر وی شامل مجموعه لوگوهای المپیک پکن، بیستمین سالگرد والاس و گرومیت، مجموعه تولد هربرت جورج ولز، نویسنده داستان‌های علمی - تخیلی، مادرینگ ساندی که مناسبتی برای گرامیداشت مادر و خانواده است و مجموعه نورمن راکول، نقاش و تصویرگر معاصر آمریکایی به شمار می‌روند.

روزهای کاری معمول وی شامل برگزاری جلسات با اعضای گروه برای طرح ایده‌های جدید، تلاش برای الهام گرفتن و کشیدن طرح‌های اولیه برروی هر سطحی که قلم برروی آن بنویسد، به‌ویژه دستمال‌های میز، دیوارها، میزهای غذا و حتی کیسه حبوبات است.

وی می‌گوید ما تشویق شده‌ایم تا حد امکان برای الهام گرفتن در خارج از دفتر کار کنیم؛ به مکان‌های مختلف می‌رویم و گردش های کوتاه هنری داریم تا راحت‌تر بوده و ایده‌های خود را ترسیم کنیم؛ بسیاری از لوگوهای ما به شکل طرح‌های بی‌هدفی شروع می‌شوند که ایده‌هایی را از مجموع آن‌ها می‌گیریم.

اعضای طراحی لوگوهای گوگل از گروه‌های ماهواره‌یی در سراسر جهان برای کمک به تحقیق درباره تعطیلات و مناسبت های ویژه قابل توجه و خاص برای کشورها استفاده می‌کنند و سپس از لوگوهای طراحی شده برای معرفی آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگرچه بیش‌تر مردم تصور می‌کنند یافتن ایده‌های جدید برای مناسبت‌هایی که هر سال تکرار می‌شوند، کار دشواری است اما لوپز آن‌ها را به‌عنوان موضوعات محبوب خود توصیف می‌کند.

وی می‌گوید هر سال مناسبت‌های مختلف زیادی وجود دارد اما یافتن موضوعی برای کار برروی آن چالش بزرگی نیست زیرا افراد خلاق و بااستعداد زیادی داریم؛ بخش دشوار انتخاب یک ایده برای پیش بردن است و برای من روز والنتاین جالب‌ترین موضوع است و کامنت‌های کاربران را به یاد می‌آورم و همواره کسی بوده که از من برای لوگوی والنتاین تشکر کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed