تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دولت الکترونیکی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 خردادماه 1389  

 

امارات دومین قطب اینترنتی خاورمیانه

 
 

دولت امارات برای توسعه اینترنت پرسرعت و افزایش دسترسی مردم به آن طرحی را با نام TRA دنبال می‌کند که به موجب آن طی چند سال آتی نرخ نفوذ اینترنت بین مردم آن تا چند برابر افزایش میابد. 

 
 

خبرگزاری فارس - دولت امارات برای توسعه اینترنت پرسرعت و افزایش دسترسی مردم به آن طرحی را با نام TRA دنبال می‌کند که به موجب آن طی چند سال آتی نرخ نفوذ اینترنت بین مردم آن تا چند برابر افزایش میابد.

امارات متحده عربی کشوری شیخ‌نشین در جنوب ایران است که 777 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و با داشتن حدود 7 میلیون نفر جمعیت، از کشورهای کوچک خاورمیانه محسوب می‌شود. اگرچه امارات وسعت کوچک و جمعیت اندکی دارد، اما در سال‌های اخیر توانسته است به یکی از قطب‌های اصلی فناوری در خاورمیانه تبدیل شود. در حال حاضر دو شرکت مخابراتی اتصالات و Du خدمات ارتباطی را در این کشور ارایه می‌دهند. شرکت اتصالات تا فوریه 2007 به عنوان تنها مرکز ارایه دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی در امارات محسوب می‌شد و هم‌اکنون 80 درصد بازار مخابراتی این کشور را در اختیار دارد.

بین سال‌های 2002 تا 2007 میلادی تعداد مشترکان تلفن‌همراه در کشور امارات رشد سالانه 6/25 درصدی را پیش‌رو داشت که این رقم 4 برابر از سرعت رشد جمعیت این کشور بیشتر بود. تعداد مشترکان تلفن‌همراه در سال‌های 2007 و 2008 میلادی به‌ترتیب 7/7 و 2/9 میلیون نفر بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2012 میلادی به 9/11 میلیون نفر برسد.

کشور امارات علاوه بر تلفن‌همراه، در زمینه گسترش خطوط پهن‌باند اینترنتی و افزایش دسترسی مردم به آن نیز موفقیت‌هایی کسب کرده است. در حال حاضر به‌ازای هر 4/2 اماراتی که به اینترنت دسترسی دارند، یک مشترک مخابراتی وجود دارد. دولت امارات برای توسعه اینترنت پرسرعت و افزایش دسترسی مردم به آن طرحی را با نام TRA دنبال می‌کند که به موجب آن طی چند سال آتی نرخ نفوذ اینترنت بین مردم آن تا چند برابر افزایش میابد. مسئولان شهر ابوظبی امارات طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که با تمهیدات جدید خود، ضمن افزایش دسترسی ساکنان این شهر به اینترنت پرسرعت، هزینه استفاده از آن را نیز کاهش خواهند داد.

طبق گزارش‌های موجود از نیمه دوم سال 2009 میلادی بیش از 712 هزار خانوار در ابوظبی با استفاده از کابل‌های پرسرعت فیبرنوری به اینترنت متصل شده‌اند. اپراتور اتصالات که اجرای این طرح را بر عهده دارد اظهار کرده است که تا سال 2011 تمامی شهرهای امارات را تحت پوشش خدمات اینترنت فوق سریع قرار خواهد داد. با استفاده از خطوط فیبرنوری سرعت اینترنت در امارات به 20 تا 100 مگابیت در ثانیه خواهد رسید که با ارایه این سرویس دسترسی به تلویزیون اینترنتی، خدمات چندرسانه‌ای، بازی‌های آنلاین و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای طراحی خانه‌های هوشمند و شبکه‌ای ممکن خواهد شد.

دولت امارات بر مبنای طرح TRA اعلام کرده است که مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت در این کشور به‌زودی می‌توانند با سرعت 16 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند. کاربران سرویس‌های شرکت مخابراتی اتصالات ظرف دو ماه آینده بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای می توانند از خدمات یاد شده بهره ببرند. سرویس یاد شده جایگزین سرویس‌های پیشین اتصالات می‌شود که سرعت آن برای کاربران عادی از 4 مگابیت در ثانیه فراتر نمی‌رفت. ارتقا به سرویس 16 و 8 مگابیتی جدید مستلزم استفاده از خطوط ارتباطی فیبرنوری است که زیرساخت های آن ظرف چند سال اخیر در امارات ایجاد شده است. در این کشور دبی با متوسط سرعت 39/0 مگابیت در ثانیه سرعت ارسال 68/1 مگابیت در ثانیه سرعت دریافت، و ابوظبی با 24/0 مگابیت در ثانیه سرعت ارسال و 86/1 مگابیت در ثانیه سرعت دریافت اطلاعات در صد شهرهای این کشور عربی قرار گرفته‌اند. برترین مرکز ارایه دهنده خدمات اینترنتی در امارات Emirates Integrated با سرعت 15/1 مگابیت در ثانیه برای سرعت ارسال و 93/2 مگابیت در ثانیه برای سرعت دریافت اطلاعات است.

شرکت اتصالات علاوه بر گسترش خطوط پرسرعت اینترنتی، طرح کاهش هزینه استفاده از این خدمات را نیز دنبال می‌کند. این شرکت ارتباطی از ابتدای سال جاری میلادی هزینه استفاده از سرویس‌های اینترنتی خود را تا 40 درصد کاهش داده است. شرکت اتصالات درصدد است تا ظرف دو سال آینده تمام نقاط امارات را تحت پوشش شبکه‌های فیبرنوری خود قرار دهد. هم‌اکنون 60 درصد کشور امارات تحت پوشش خطوط اینترنتی فیبرنوری قرار دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed