یوتیوب در حالی که پنج سالگی خود را جشن میگیرد، اعلام کرد شمار ویدیوهایی که روزانه در این سایت مشاهده میشوند، از مرز دو میلیارد کلیپ گذشت.
به گزارش ایسنا، اعضای گروه یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کردند که به لطف کاربران این سایت به نقطه عطف دیگری دست یافته و اکنون روزانه بیش از دو میلیارد ویدیو در آن مشاهده میشود که تقریبا دو برابر مجموع مخاطبان سه شبکه تلویزیونی آمریکا در ساعات پربیننده است.
انتشار این خبر با راهاندازی کانال پنج سالگی یوتیوب که به تاریخچه و تاثیر فرهنگی آن اختصاص یافته، همزمان شده است.
بنیانگذاران یوتیوب پنج سال پیش پس از ماهها آزمایش و تدارک، نخستین نسخه آزمایشی YouTube.com را راهاندازی کردند.
شرکت یوتیوب که در سان برونوی کالیفرنیا واقع است، محصول کار مشترک چاد هیورلی،استیو چن و جاوید کریم بود و گوگل یوتیوب را 19 ماه پس از تاسیس این سرویس اشتراکگذاری ویدیو در ماه فوریه 2005 به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد.
این غول اینترنتی به دقت در حال تبدیل یوتیوب به یک منبع پولساز برای آثار شخصی گرفته تا فیلمهای مستقل است؛ بهطور متوسط در هر دقیقه 24 ساعت ویدیو به سایت یوتیوب ارسال میشود که این میزان محتوا برابر با 150 هزار فیلم کامل در طول بیش از یک هفته است.
این وب سایت با بیش از 10 هزار شریک از جمله شرکت سرگرمی دیسنی قرارداد محتوا داشته و دارای یک سرویس اجاره فیلم آنلاین است. طبق آمارهای کام اسکار، سایت یوتیوب عامل اصلی ترافیک ویدیو در گوگل به شمار رفته و 99 درصد از ویدیوهای مشاهده شده از طریق سایتهای گوگل به این سایت مربوط هستند.