درآمد تبلیغات تلویزیونی در منطقه آسیا اقیانوسیه با رشد اقتصادی هند و چین و رکود بازارهای باثبات، برای نخستین بار در سال گذشته از اروپای غربی پیشی گرفت.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش تحلیلگران رسانهیی اینفورما، درآمد خالص تبلیغات تلویزیونی برای آسیا اقیانوسیه با حذف عواملی از جمله کمیسیون سازمان و تخفیف به مشتری، 27.9 میلیارد دلار بود در حالی که درآمد همین بازار در اروپای غربی به 26.7 میلیارد دلار رسید. اما آمریکای شمالی با درآمد 38.9 میلیارد دلار، همچنان بزرگترین بازار تبلیغات تلویزیونی باقی ماند.
مدیر اجرایی WPP در کنفرانس انجمن تبلیغات بینالمللی در مسکو اظهار کرد که رشد بازارهای تبلیغاتی در آسیا اقیانوسیه تغییر جغرافیایی بینهایت مهمی محسوب میشود و در حالی که آمریکا در سال جاری شاهد بهبود قوی درآمد تبلیغات بوده، این وضعیت در اروپا همچنان ناامیدکننده مانده است.
انتظار میرفت اروپای غربی از نظر مجموع درآمد تبلیغاتی تا چند سال از آسیا اقیانوسیه جلوتر باشد زیرا رویدادهای ورزشی بزرگی مانند المپیک لندن در سال 2012، جام جهانی فوتبال در سال میلادی جاری در آفریقای جنوبی و در سال 2014 در برزیل برگزار میشوند که هر دو کشور با منطقه زمانی اروپا منطبق بوده و بنابراین تبلیغاتکنندگان تلویزیونی را جلب میکنند.
با این همه انتظار میرود آسیا اقیانوسیه از این نظر جلوتر بماند هرچند که پیشبینی میشود اختلاف درآمد تبلیغات تلویزیونی میان این منطقه و اروپای غربی تا سال 2012 از 750 میلیون دلار به 539 میلیون دلار محدود شود.