تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 29 اردیبهشتماه 1389  

 

حداقل دو مگابیت برثانیه؛ سرعت اینترنت خانه‌های اروپا در سال ۲۰۱۵

 
 

قرن 21 عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن است به طوری که از نخستین سالهای قرن جدید تحقیقات زیادی درباره توسعه بخش ICT انجام شده است. اکنون با ورود به دهه دوم این قرن به نظر می رسد که منطقه ای چون اروپا کلید موفقیت تمام بخشها را در توسعه فناوریهای دیجیتال می داند. 

 
 

قرن 21 عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن است به طوری که از نخستین سالهای قرن جدید تحقیقات زیادی درباره توسعه بخش ICT انجام شده است. اکنون با ورود به دهه دوم این قرن به نظر می رسد که منطقه ای چون اروپا کلید موفقیت تمام بخشها را در توسعه فناوریهای دیجیتال می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش "چشم انداز 2020 ؛ برنامه ریز تبدیل برای عصر دیجیتال" اروپا نشان می دهد که فناوریهای دیجیتال یک عنصر کلیدی در رشد توسعه پذیری، نوآوری و اشتغال در اقتصاد اروپای امروز به شمار می رود.

برپایه این گزارش که "دیجیتال یوروپ" ارائه کرده است 40 درصد از رشد بهره وری در اروپا حاصل تعامل میان فناوری اطلاعات و توانایی برقراری ارتباط با فعالیتهای صنعتی، خدماتی و بخش عمومی است. این ارزش می تواند به روشی تشریحی با خروج تدریجی از بحران اقتصادی همراه شود.

بریژیت کازگریو مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص گفت: "فناوریهای دیجیتال یک نقش استراتژیک در ایجاد فرصتهای رشد در تبادلات میان داخل و خارج جامعه اروپا در بخش صنایع کارخانه ای، خدماتی، زیست محیطی و فرهنگی ایفا می کند."

وی افزود: "صنعت دیجیتال در حال کسب یک روش فوری فوق فعال برای شناسایی این فاکتورهای موفقیت است. این فاکتورها می توانند توانایی ما را در رقابت پذیری و توسعه پذیری حتی در سایر بخشهای اروپا نیز افزایش دهند."

در گزارش "دیجیتال یوروپ" در خصوص رقابت پذیری و شکوفایی اروپا در عصر جهانی سازی دیجیتالی نوشته شده است: رقابت پذیری به طور انکارناپذیری با یک بخش ICT پویا پیوند خورده است. این گزارش پیام روشن رهبران بخش فناوریهای برتر به تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا درباره عناصر اساسی رشد آینده رقابت پذیری اروپا است.

یکی از اهداف توسعه دیجیتالی شدن این است که تا سال 2015 تقریبا 100 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زیرساختهای فیبر نوری بهره مند شوند و زیر پوشش خدمات پهنای باند قرار گیرند و بتوانند به کاربران خود اتصال حداقل با سرعت دو مگابیت برثانیه را ارائه کنند.

از سویی دیگر به منظور توسعه بخش ICT تا سال 2015 تمام کشورهای اتحادیه اروپا موظند حداقل سه درصد از تولید ناخالص ملی خود را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص دهند.

"بهداشت الکترونیک" (eHealth) یکی از موضوعات مهم در بخش ICT است که ارزش بازار آن بالغ بر 20 میلیارد یورو (20 درصد از هزینه بهداشت در اتحادیه اروپا) است.

از دیگر مقولات مهم، اثرات مثبت استفاده از ICT در بخش حمل و نقل است به طوری که اگر در تمام کشورهای اروپایی، شبکه حمل و نقلی ایجاد شود که از نظر فناوری کاملا پیشرفته باشد این سیستم می تواند منجر به کاهش 10 درصدی انتشار دی اکسید کربن تا سال 2015 شود.

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فنلاند با 4/36 درصد، آلمان با 3/20 درصد، فرانسه با 1/11 درصد و ایتالیا با 5/8 درصد چهار کشور پیشرفته در بخش صنایع سیستمهای مخابراتی هستند.

براساس گزارش سایت digitaleurope، بخش ICT در اروپا درحال حاضر بیش از شش میلیون شاغل دارد و پیش بینی می شود که تا سال 2015 بیش از 90 درصد از نیروی کار اروپا وابسته به تواناییهای ICT باشد.

همچنین ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که ظرف پنج سال آینده در این بخش بیش از 300 هزار موقعیت شغلی جدید ایجاد شود.

مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص اظهار داشت: "با این ارقام می توان فهمید که نسل جوان ما برای کسب یک شغل مناسب به یک رقابت دیجیتالی نیاز دارد."

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed