تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بزرگداشت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 28 اردیبهشتماه 1389  

 

سه پیشگام فاوا جایزه جامعه اطلاعاتی را دریافت کردند

 
 

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) روز دوشنبه 17 ماه مه با برگزاری مراسمی در شانگهای چین، سالروز یکصد و چهل و پنجمین تاسیس‌اش را جشن گرفت و جوایز روز جهانی جامعه اطلاعات را اهدا کرد.  

 
 

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات - در مراسم روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات‌، داتو سری محمد نجیب تون عبدالرزاق نخست وزیر مالزی، وانگ جیانگ ژو مدیرعامل چاینا موبایل و رابرت کان پیشگام توسعه اینترنت و پروتکل TCP/IP به دلیل تلاش شان در توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و کمک به ایجاد شرایط بهتر زندگی مردم، جوایز روز جهانی جامعه اطلاعات را دریافت کردند.

روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات (WTISD) که به مناسبت سالروز تاسیس ITU در هفدهم ماه مه 1865نامگذاری شده، موقعیت مناسبی برای جلب توجه جامعه جهانی به ظرفیت‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه است.

موضوع امسال WTISD “شهر بهتر، زندگی بهتر با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات" تعیین شده که با شعار نمایشگاه اکسپوی شانگهای نیز مطابقت دارد.

بر‌اساس این گزارش، نخست‌وزیر مالزی یکی از برندگان جایزه جامعه اطلاعات در سال 2010، توسعه اینترنت را یکی از اولویت‌های دولتش قرار داده است. همچنین در مدل جدید توسعه اقتصادی مالزی، به همت وی، افزایش ظرفیت زیرساخت‌های ICT محوریت دارد. دولت او از طریق مرکز IMPACT در سایبرجایا، از تلاش‌های ITU برای تقویت امنیت سایبر در جهان حمایت ویژه می‌کند.

در پیام داتو سری محمد نجیب تون عبدالرزاق که به مناسبت این روز قرائت شد، با اشاره به 145 سالگی اتحادیه جهانی مخابرات که آن را به قدیمی‌ترین آژانس وابسته به سازمان ملل تبدیل کرده و با تاکید بر پیشرفت درخور توجه جامعه جهانی در بسترسازی برای استفاده از ظرفیت‌های فاوا آمده است: در این جهان که با شتاب به هم متصل و شبکه‌ای می‌شود، استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و ادامه بهره‌گیری از ظرفیت عظیم فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در ایجاد جامعه‌ای باز، دربرگیرنده و دانش محور، اهمیت حیاتی دارد.

این پیام می‌افزاید: موضوع امسال روز جهانی جامعه اطلاعات (شهر بهتر، زندگی بهتر با ICTs) به ما یادآوری می‌کند که شکاف دیجیتالی، نه تنها در مناطق روستایی، بلکه در میان افراد کمتر بهره‌مند جوامع شهری همچنان پابرجاست.این پیام که در حضور مدعوین اکسپو 2010 شانگهای از سرتاسر جهان قرائت شد، می‌افزاید: بیایید از طریق ICT در افزایش دانش، حفظ صلح و ‌هارمونی جهانی بکوشیم.رییس یتیم، وزیر اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی به نیابت از نخست وزیر، جایزه را دریافت کرد.

براساس این گزارش، وانگ جیانگ ژو مدیرعامل و رییس هیات مدیره “چاینا موبایل” به عنوان بزرگ ترین شبکه موبایل جهان با بیش از 500 میلیون مشترک، برنده دیگر جایزه جامعه اطلاعات بود.

وی در این مراسم گفت: همزمان با شتاب گرفتن توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه بشری، معماری‌های جدید خدمات از جمله “اینترنت اشیا” به صورت گسترده روی جهان تاثیر خواهد گذاشت. ما همواره شاهد بهبود شرایط زندگی از طریق کاربردهای وسیع‌تر فاوا هستیم و آماده‌ایم تا به سهم خود در این مسیر تلاش کنیم.

وانگ افزود: اتحادیه جهانی مخابرات به بازیگر عمده استانداردسازی، توسعه زیرساخت، تحول شبکه و فناوری‌های مخابرات و همچنین پیاده سازی مدل‌های کسب و کار و خدمات این حوزه تبدیل شده است.

رابرت کان، رییس و مدیرعامل شرکت CNRI نیز که نقش موثری در توسعه اینترنت بازی کرده، سومین دریافت‌کننده جایزه جامعه اطلاعات بود.

وی در این مراسم گفت: معتقدم که ITU باید بسترساز گفت‌و‌گو درباره آینده اینترنت باشد و امیدوارم شاهد تلاش دایمی اتحادیه جهانی مخابرات در هماهنگ‌سازی استفاده از فضای فرکانسی با اهداف توسعه هزاره در کشورهای کمتر توسعه یافته باشیم.

حمدون توره، دبیرکل ITU نیز در این مراسم گفت: امروز، نیمی از مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند و بیش از 400 شهر جمعیتی بالای یک میلیون نفر را در خود جای داده‌اند. درچنین شرایطی، برندگان امسال جایزه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات، بی‌شائبه در توسعه ICT نقش‌آفرینی کرده‌اند که به نوبه خود، اثری عمیق در توسعه پایدار و سازگار با محیط‌زیست شهرهای ما و در عین حال افزایش امنیت شبکه‌ها دارد.

گفتنی است مراسم اهدای جوایز روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات در سالن آبی (BLUE HALL) اکسپو شانگهای برگزار شد و اکسپو با به اهتزار درآوردن پرچم ITU روز 17 مه را به افتخار ITU نامگذاری کرد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در پیامی به مناسبت این روز، خواستار پیاده سازی فاوا به منظور حفظ محیط‌زیست شد.وی در این پیام با اشاره به شعار امسال WTISD یادآور شد: دسترسی بیشتر، می‌تواند به معنای حرکت سریع‌تر به سوی اهداف توسعه هزاره (MDGs ) باشد. اینترنت، تجارت و حتی آموزش را به جلو می‌راند. پزشکی از راه دور وضعیت سلامت بشر را بهبود بخشیده، ماهواره‌ها برای پایش تغییرات آب و هوایی به کار گرفته شده و فناوری‌های سبز نوید بخش شهرهای پاک‌تر است. همچنان که این نوآوری‌ها در دست ابداع است نیاز به پل زدن بر شکاف دیجیتالی هم احساس می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed