تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 28 اردیبهشتماه 1389  

 

اجرای مراسم عقد توسط عاقد روباتیک

 
 

روبات 1.2 متری I-Fairy برای اولین بار در تاریخ صنعت روباتیک به عنوان عاقد در مراسم عروسی در ژاپن حضور یافت و مراسم عقد میان دو فعال صنعت روباتیک را اجرا کرد. 

 
 

روبات 1.2 متری I-Fairy برای اولین بار در تاریخ صنعت روباتیک به عنوان عاقد در مراسم عروسی در ژاپن حضور یافت و مراسم عقد میان دو فعال صنعت روباتیک را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که عروس با لباس سفید و مجللش وارد راهرو شد تقریبا تمامی حاضران مجلس به جز عاقد مراسم از جا برخاستند زیرا عاقد بر روی صندلی مخصوصش پیچ شده بود.

این مراسم عقد که توسط روباتی 1.2 متری با چشمهایی درخشان و موهایی پلاستیکی انجام شد در واقع اولین مراسم عقدی است که در تاریخ توسط یک روبات اجرا شده است. این مراسم تاریخی در رستورانی در مرکز توکیو برگزار شد و I-Fairy عاقد برای حضور در این مراسم حلقه هایی از گل را به تن کرده بود. از سویی دیگر کابلهای هادی از بخش زیرین روبات خارج شده و چند متر دورتر به زیر پرده سیاه رنگی هدایت شده بود. جایی که مردی بر روی رایانه اش خم شده بود و دستورهای لازم را برای روبات ارسال می کرد.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین صنایع روباتیک جهان را دارا است و در کنار آن فعالیتهای دولت این کشور نیز در راستای حمایت از این صنعت برای پیشرفت آن در آینده است. امروزه مدلهای صنعتی در کارخانه ها جا افتاده و عادی به شمار می روند اما به تازگی شرکتهای ژاپنی حرکتی را برای وارد کردن روباتها به زندگی روزمره انسان آغاز کرده اند.

شرکت هوندا روبات متحرکی به شکل یک کودک ساخته است و دیگر شرکتها نیز روباتهایی را برای سرگرم کردن سالخوردگان یا شرکت در بازی بیسبال ابداع کرده اند. شرکت Kokoro که هدف نهایی اش "نفوذ به دل انسانها" است نیز دایناسور روباتیک عظیمی را ویژه نمایشگاهها ساخته و روباتهای انسان نمایی که می توانند لبخند بزنند یا بخندند را ابداع کرده است.

"ساتوکو اینوئه" عروس این مراسم تاریخی که یکی از کارمندان شرکت سازنده I-Fairy نیز به شمار می رود می گوید: "مراسم خیلی جالبی بود. به نظر من ژاپنیها به شدت باور دارند که روباتها دوستشان هستند. آنهایی که در صنایع روباتیک فعالیت دارند این موضوع را به خوبی احساس و درک می کنند اما بیشتر مردم روباتهایی را در کنار خود می خواهند که بتواند به گونه ای به آنها خدمت کند."

همچنین "توموهیرو شیباتا" 42 ساله، داماد مراسم که به عنوان استاد علوم روباتیک در موسسه علوم و تکنولوژی نارا فعالیت دارد می گوید: "بهتر بود این روبات کمی هوشمندتر باشد اما I-Fairy در ابراز کردن احساساتش بسیار خوب است."

بر اساس گزارش AP، روبات I-Fairy با قیمت 68 هزار دلار در بازار به فروش می رسد و به گفته سخنگوی شرکت Kokoro سه نمونه از آن در سنگاپور، آمریکا و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته اند. بازوی این روبات از 18 نوع حرکت برخوردار است و معمولا حرکات و صداهای برنامه ریزی شده را تکرار می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed